PowerBoook 17'' för musikproduktion.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon här som använder PB 15'' eller 17'' för musikproduktion i Logic AP? Vilken setup har ni? Hur långt räcker den interna hårddiskens kapacitet och om den är begränsande, har ni kört med Firewire-diskar? Hur bra funkar det?

Två saker som intresserar mig:

- Antal EVB3 som kan spelas samtidigt

- Antal kanalaer audio som kan spelas upp och in samtidigt.

/Jont Olof

• Oregistrerad
  • 2004-01-06 12:12

Om du inte ska ha den för livespelning så har ju Logic 6 den underbara funktionen -FREEZE-.
Jag har ingen Pbook men däremot en 12" G4 Ibook och en G5 dubbelpropp.
Om man maxar processorn till 90%-100% på Ibooken och sedan trycker på Freezeknappen så hamnar processorn nere på 2%-5%.Inga problem där alltså.
Ibooken har en HD som snurrar i 4200rpm,och jag kan lira in 10 kanaler 24bit/44.1KHz samtidigt som jag spelar upp 10 spår.
Om du däremot enbart spelar upp spår så hanterar en Ibook runt 24 spår ungefär,slänger man då på en Firewire-HD så skulle jag tro att man kan köra 40+ kanaler förutsatt att processorn är relativt fri.
Men det var ju min Ibook,Pbooken har en HD som snurrar i 5400rpm (rätta mig om jag har fel) så den borde ju klara uppemot 32 spår,om inte mer...
Angående EVB3 så är den ganska CPU-hungrig,men med FREEZE så klarar nog en Pbook nästan larvigt många.
Slutsatsen är alltså att du kan använda en Pbook utan problem i musikproduktion,men alla har ju sin synpunkt på det.

Hoppas att det hjälpte lite/David

1
Bevaka tråden