Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Developer Journal

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mac World har startat en digital utvecklarpublikation. Mac Developer Journal

Kanske kan var nått!?

Absolut klart godkänd. En tidning ensam i sitt slag (vad jag vet) som innehåller sådant man många gånger vill att Svenska MacWorld skulle ha. Konkret och praktisk.

Som en nybörjare inom området så gillade jag övningsexempel inom det "lättare" Applescript och "tyngre" Cocoa-programmering med nya Xcode. Och en artikel (med övning) om Webobject -- som jag ännu inte läst.

Några intervjuer (DragThings upphovsman) samt hur man "säljer" sin mjukvara.

En bred (inom ett smalt område) tidning med konkret och handfast material.

/Brake6

Well, det finns väl redan klassikern MacTech?

MacTech var många år sedan jag hittade hos tidningshandlaren (Press Center i Göteborg). Men om jag minns rätt innehöll den mycket RealBasic?

/Brake6

Citat:

Skrevs ursprungligen av Brake6
MacTech var många år sedan jag hittade hos tidningshandlaren (Press Center i Göteborg). Men om jag minns rätt innehöll den mycket RealBasic?

/Brake6

Nja, sitter med senaste nummret i handen här.. Den har ju funnits sedan 1984..

Handlar om många olika saker, givetvis RealBasic någongång då och då. Nu är det om Revolution. Mycket om cocoa och olika os x api:er etc etc.. Riktigt nördigt. Och jag fattar inte hälften

Citat:

Skrevs ursprungligen av Christopher Anderton
Nja, sitter med senaste nummret i handen här.. Den har ju funnits sedan 1984..

Handlar om många olika saker, givetvis RealBasic någongång då och då. Nu är det om Revolution. Mycket om cocoa och olika os x api:er etc etc.. Riktigt nördigt. Och jag fattar inte hälften

Prenumererar du direkt från Staterna eller var inhandlar du den

/Brake6

1
Bevaka tråden