Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Lacie extern HD: problem med backup

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått en ny liten Lacie extern HD P3 250 GB, liten och fin, även om den inte är lika tyst som jag hoppats på.
När jag vill backa up min användarmapp dyker det upp problem: vissa filnamn är fel eller för långa och backup:en avbryts. Detta problem har jag aldrig haft tidigare. Det är en FW 400 anslutning, jag använder 10.3.1 och en PB G4 alu.

Testa detta:

http://www.apple.com/downloads/macosx/drivers/laciefirewire800drives.html

En firmware uppdatyering som släpptes i november som borde vara för din disk, fast det bör kollas noga av Dig - Tycker mig läst att Lacie har haft vissa problem med sina diskar och just längden på filnamnen som spökade i OSX men minns inte var... någon här borde känna igen detta.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Olle@mac.com
Testa detta:

http://www.apple.com/downloads/macosx/drivers/laciefirewire800drives.html

En firmware uppdatyering som släpptes i november som borde vara för din disk, fast det bör kollas noga av Dig - T

Den är inte för Crilles disk då den bara stödjer firewire 400. Uppdateringen gäller bara för diskar med Fw800.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Crille
Jag har fått en ny liten Lacie extern HD P3 250 GB, liten och fin, även om den inte är lika tyst som jag hoppats på.

Vad är det som låter? Själva hårddisken? För hela enheten är väl fläktlös?

Undrar eftersom jag är på G att köpa en likadan. Är allergisk mot saker som låter (mycket).

Citat:

Skrevs ursprungligen av Crille
När jag vill backa up min användarmapp dyker det upp problem: vissa filnamn är fel eller för långa och backup:en avbryts. .

Jag har haft liknande problem själv. För mig var lösningen att använda Apples Backup.app som man får med .mac abonnenmanget. Tror då att den kopierar alla filer för jag har aldrig saknat nån. Förmodligen klarar andra backup-program också detta.

Ingen bra lösning kanske men eftersom jag har .mac så orkade jag inte försöka mer efter att ha provat och lyckats med Backup.app.

  • Medlem
  • 2004-01-10 18:15

Eller använd Carbon Copy Cloner.

Jag har löst problemet genom att omformatera disken från FAT 32 till HFS+.

1
Bevaka tråden