Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skumt med nätverk i findern

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu e det så att jag inte har ett nätverk hemma men när jag väljer nätverk i finder fönstret så kommer det upp ett fel meddelande:

varför? beror det helt enkelt på att jag inte har något inkopplat?

Citat:

Skrevs ursprungligen av draags
Nu e det så att jag inte har ett nätverk hemma men när jag väljer nätverk i finder fönstret så kommer det upp ett fel meddelande:

varför? beror det helt enkelt på att jag inte har något inkopplat?

Fick själv samma ruta idag.
Försökte igen och klickade då på att ansluta som "Gäst" och då kom man igenom och fick se allt på den andra datorn.

Ibland får jag också upp flera volymer mer än en gång när man "Bläddrar" i nätverket.

Detta med Mac OS X 10.3.2

Det är onekligen lite buggigt (i alla fall visuellt sett) med nätverkandet i Mac OS X 10.3 än så länge.

Det räcker för mig att trycka på nätverk så dyker skylten upp. kommer inte vidare på nått sätt

Jag har haft på datorn så länge nu så jag testade att starta om enbart findern och nu går det. Tack osx!!!!

Har oxå drabbats av det där ett par gånger med panther. Även meddeladet att "behörighet saknas" dyker upp ibland… Funkar dock precis som ni skriver åter efter omstart av Finder.

  • Medlem
  • 2003-12-30 20:56

Har ett annat problem ang nätverk !
Jag kan inte browsa andras filer i vårat nätverk (de sitter på Win XP) kan någon ge mig en smart lösning ??

1
Bevaka tråden