Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacUpdate går samma väg som VersionTracker

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det nån sajt varje macanvändare känner till så är det nog VersionTracker, VT. VT har varit med sedan tidernas begynnelse känns det som och en given startpunkt för att leta macprogram. Men allt eftersom verkligheten kom ifatt internetbubblan så fick VT problem med ekonomin och började då begränsa sin sajt för att man skulle vilja betala för att få full tillgång till sajten.

En av de funktion som fanns på VT var att man kunde bli medlem gratis och bevaka de program man gillade. Varje gång ens favoritprogram uppdaterades fick man ett mejl och man hade en egen sida hos VT som listade ens favoritprogram. Men när det skulle tjänas pengar så blev denna funktion en viktig del av betaltjänsterna.

Besviken på VT (om än med förståelsen att nån måste betala för det hela) så har många upptäckt den förträffliga sajten MacUpdate som var bättre på alla sätt och som dessutom hade bevakningsfunktionen av favoritprogram gratis. Fram till och med nu.

I och med 2004 så kommer MU att börja ta betalt vilket ju känns väldigt tråkigt för oss som gillar att utnyttja tjänsten men inte riktigt är beredd att betala för en prenumeration.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-26 16:15

Värt att tillägga är väl att VersionTracker+ ingår när man köper .mac (har jag för mig att det gör iaf).

  • Oregistrerad
  • 2003-12-26 16:59

Ja, Version Tracker Plus ingår i .Mac. Toppen! Dessutom är Version Tracker Pro kraftigt rabatterat om man vill ha den varianten.

Free VersionTracker Plus Subscription for .Mac members —US$24.95 value
Offer good through February 4, 2004
Now it's easy to keep your software up-to-date. VersionTracker.com tracks more than 36,000 software products. The VersionTracker Plus subscription gives you customized tools so you can track the software you use and download updates.

Jag släpper inte mitt .Mac medlemskap i första taget.

Martin

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rajje
Värt att tillägga är väl att VersionTracker+ ingår när man köper .mac (har jag för mig att det gör iaf).

Det gäller i 365 dagar - förmodligen försvinner detta OM man inte nytecknar sitt .Mac-konto

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rajje
Värt att tillägga är väl att VersionTracker+ ingår när man köper .mac (har jag för mig att det gör iaf).

Ah, det har jag inte tänkt på, men nu när du säger det... jag har ju faktiskt pungat ut för ett helt år till med .Mac så då borde jag ta och titta närmare på detta.

  • Medlem
  • 2003-12-28 17:46

jag har svårt att bli upprörd för att någon tar betalt för en bra tjänst även om det råkar vara på nätet. I alla fall så länge det finns en lightversion som inte kostar.

Jag har också svårt att bli upprörd över det. Däremot är det tråkigt.

Och det finns ingen lightversion av tjänsten.

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-12-28 21:57

Har jag missat något eller? Finns det någon nytta med VersionTracker+? Jag har fixat mitt VT+konto (så klart, det var ju gratis), men har man någon nytta av det, mer än att man kan skriva kommentarer?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-29 00:10

Har aldrig känt något behov av VT+. Blir man påmind när det kommer nya updates eller vad handlar tjänsten om? Vill jag uppdatera något så surfar jag in dit eller någon annanstans och laddar ner updaten, brukar kunna hålla reda på det själv utan 3:e partslösningar. Har fungerat hittills iaf.

Det är just e-post-tjänsten jag gillar, att få ett mejl varje gång mina favvoprogram uppdateras. Det är så mycket effektivare än att besöka sajten varje dag.

1
Bevaka tråden