Återförsäljare eller applestore?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på att köpa en bärbar powerbook och nu har jag ett par frågor:

1. Ska man handla direkt på applestore eller hos en återförsäljare?
2. Är det värt att ta med Applecare?
3. Applecare finns endast hos applestore eller?

--
Daniel

1. Ska man handla direkt på applestore eller hos en återförsäljare?
Är du student? I så fall är AppleStore det självklara valet. Annars kan du fundera över att besöka en ÅF. Handlar du via AppleStore så stödjer du 99mac (om du klickar på våra AppleStore banners innan).

2. Är det värt att ta med Applecare?
Personligen anser jag inte att det behövs. Du har dock tid på dig att fundera. Du kan köpa till AppleCare under hela det första året.

3. Applecare finns endast hos applestore eller?
Nej, du kan köpa det hos ÅF också.

/M

• Medlem
  • 2003-12-24 09:41

Jag tycker att du skall stödja din lokala handlare. Du får normalt mycket bättre hjälp om någonting händer (t.ex. något går sönder) om du handlar i en butik.

• Medlem
  • 2003-12-24 13:18

Lokal handlare? Har vi ingen asgarvand smiley?

Vad är det som ingår i ett applecarepaket?

Det negativa med att handla på applestore för min del är att då får jag beställa extra minnen från andra ställen för att få ner priset...

Jag kommer inte att handla med studentrabatten pga att min far ska köpa datorn till sitt företag...

Det blir betydligt smidigare att köpa allt från ett ställe som tex macoteket...

..
Daniel

• Medlem
  • International user
  • 2003-12-24 21:19

Det som ingår i Apple Care är ju främst en förlängning av datorns garranti, från ett år (standard för alla apple-produkter) till den tid ditt Apple Care abonnemang gäller (går ju att förlängas ytterligare genom att köpa ett till abonnemang).

Under den tid ditt Apple Care abonnemang gäller har du även tillgång till Apples telefonsupport (who cares? med den kunskapsnivå de ligger på är de ej värda sitt namn).

Jag funderar på att köpa Apple Care till min G5:a då det varit så pass mycket strul med maskinen, men jag skall avvakta och se hur maskinen mår efter service osv, under det år som garrantin gäller. Du kan ju som sagt inhandla Apple Care paketet dagen innan datorns garranti går ut (om ett år).

Sedan tycker jag att du skall främja en lokal återförsäljare istället för att handla genom Apple Store. I nuläget är det säkerligen inga leveranstider, om det nu inte lanseras nya modeller den 6:e januari förstås. I tider när leveranserna kniper kan väl kanske Apple Store vara ett bra val då de levererar snabbare än en återförsäljare pga. "förtur" från fabriken.

Lycka till med powerbook-köpet.

1
Bevaka tråden