Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket minne till PB 12"???

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det nån som har någon positiv/negativ erfarenhet av minnen til en PB 12" 1GHz? Jag tänkte inhandla en 512 mb modul och vet inte vilket jag ska välja. Minnen från Apple-Store är mycket dyrare än t.ex. från komplett.se eller macoteket eller dustin.se

På Dustin såg jag att det fanns Kingston minnen och där kostar en 512 mb runt 1200:- Tillverkarens art. nr KVR266X64SC25/512

På Komplett har de Crucial och en 512 mb där kostar ungefär lika mycket
Tillverkarens art. nr CT6464X265

På Macoteket kostar de ca 1300:- men där ser jag inte vad det är för tillverkare och Apple-Store var som sagt dyrast med nära 2000 för en 512 mb och där vet jag inte heller vad det är för tillverkare (tvivlar på att det är Apple)

Nån som har haft problem eller vill rekomendera något av dessa alternativ, kanske något ja inte har nämnt så är det uppskattat.....

Nähe, ingenting..... Nu har jaf i och för sig köpt minnet från Macoteket, funkar skitbra , men att datorn blev mycket snabbare gjorde den inte.......hmmmm

Trist att ingen svarat med något inlägg... alla var väl upptagna med annat:D
Själv har jag inhandlat minnen från Dustin till min iMac DV och det fungerade utan problem.... Så länge det är rätt typ av minnen så ska det inte spela någon roll. Det sitter 640MB i min och 512MB minnet är ett kingston.

  • Medlem
  • 2004-01-19 14:56

Hade problem med mitt Kingston minne från apple support som de fick byta ut. Teknikern sa uppgivet att jag inte var den första. Tydligen var det nåt med de nya G4 (vet inte om det bara var 12") Vet dock inte om de andra är felfria eller inte. Minnen har väl alltid en benägenhet att ställa till problem.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-01-19 18:19

Köp Samsung-minne istället. Kingston och speciellt de som heter VR (valueram) brukar stöka.

Citat:

Skrevs ursprungligen av molia
Köp Samsung-minne istället. Kingston och speciellt de som heter VR (valueram) brukar stöka.

Det vet jag inte om jag tror på. Jag har köpt Kingston till alla mina macar utan att det gett nått bekymmer. Det är minst 4 olika datorer. Nog kan andra haft problem för det men jag tror inte Kingston är mer drabbat än nån annan.

Det är för sent nu grabbar, ni skulle ha hört av er fö en så där månad sen, jag har köpt minne från macotecet redan, funkar utan problem....

1
Bevaka tråden