Vilken handkontroll?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2003-12-22 13:18

Jag funderar på att skaffa en handkontroll. Vad tycker ni att man ska välja?

Med eller utan "force feedback"?

Jag har precis börjat med Halo och det funkar inte riktig bra med tangentbordet tycker jag. Det är för mycket tangenter utspridda överallt. Man behöver ju en hand på musen och två på tangentbordet och hur jag än räknar har jag en hand för lite. Förhoppningsvis skulle det funka bättre med en handkontroll.

Tips, erfarenheter, råd?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-12-22 13:32

En PS2-kontroll med usb-adapter

• Medlem
  • Varberg
  • 2003-12-22 13:40

Tror tyvärr det kan vara värt att försöka träna in sig på kombinationen mus + tangentbord, det kommer vara värt det! Ingen vidare känsla att spela den typen av spel med handkontroll, enligt min erfarenhet. Många är nog beredda att hålla med!

• Medlem
  • Piteå
  • 2003-12-22 13:48

Det är inte en bra ide att försöka sej på handkontroll med halo när det är ett fpslir.

Men så många knappar är det väl inte? Dom man verkligen behöver är ju wasd (styra) tab (byta vapen) och e (ladda om och "action") åsså space då förstås för att hoppa...

Men om du nu verkligen ska köpa en handkontroll så köp inte en Ms sidewinder, kör med en sådan i thps4 och styrkorset är värdelöst!

• Medlem
  • Norrköping
  • 2003-12-22 16:11
Citat:

Skrevs ursprungligen av Gadd
. . .

Men så många knappar är det väl inte? Dom man verkligen behöver är ju wasd (styra) tab (byta vapen) och e (ladda om och "action") åsså space då förstås för att hoppa...

Det är just WASD som jag har svårt att vänja mig vid. De sitter ju i vinkel. Efter en stund försöker jag backa med A. Måste kanske möblera om på bordet och lägga tangentbordet på sniskan.

OK, för att återgå till handkontrollsfrågan. Handkontroll till Tomb Raider?
Psst, jag försöker motivera mig till en julklapp åt mig själv.:D

• Medlem
  • Kungälv
  • 2003-12-22 16:22

Logitech RumblePad med analoga styrspakar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-22 18:09

skamuel: VA!! Halo MÅSTE spelas med handkontroll....hellst med ett Xbox...
allt i spelväg blir så mkt roligare med en kontroll!

• Medlem
  • Piteå
  • 2003-12-23 13:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av Elias
skamuel: VA!! Halo MÅSTE spelas med handkontroll....hellst med ett Xbox...
allt i spelväg blir så mkt roligare med en kontroll!

Inte när det kommer till spel där man måste sikta, man siktar så mycket bättre med en mus.

"... man siktar så mycket bättre med en mus."

det måste jag tipsa min flickvän om

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-31 03:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av Gadd

Har alltid förundrats över att folk väljer en tangent framför en musknapp för att hoppa.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Netzach
Har alltid förundrats över att folk väljer en tangent framför en musknapp för att hoppa.

Jag har alltid förundrats över att folk väljer en musknapp framför en tangent för att hoppa.

Jag förundras alltid varför man måste hoppa när man kan gå...

1
Bevaka tråden