Apple Battery Update släppt

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-12-18 00:39

Finns i din programuppdaterare.

"Om batteriuppdateringen

Batteriuppdateringen förbättrar batteriets prestanda och ser till att den fulla kapaciteten finns tillgänglig för PowerBook eller iBook."

Fungerar på följande maskiner:

Book (Dual USB)
iBook (Late 2001)
iBook (Opaque 16 VRAM)
iBook (32 VRAM)
iBook G4 (12-inch)
PowerBook G4 (12-inch)
PowerBook G4 (12-inch DVI)
PowerBook G4 (15-inch FW 800)
PowerBook G4 (17-inch)
PowerBook G4 (17-inch 1.33GHz)

/majk

• Oregistrerad
  • 2003-12-18 00:46

Kan konstatera att den inte verkar fungera för att avhjälpa mitt problem. Min iBooks batteriindikator kan inte visa tid utan fastnar i beräkaläget.
Hela batteriets urladdningsförlopp sker sedan i procentspannet 99-90 %, där 90 i praktiken motsvarar 0%. Sedan släcker den ner utan att varna

• Oregistrerad
  • 2003-12-18 09:09

Min burk stod på 99% innan uppdateringen.
Efteråt så hamnade den på 93%.
Verkar som om jag tjänade 7% extra.:)

Ibook G4 12"

Citat:

Skrevs ursprungligen av Gunnar Bränström
Kan konstatera att den inte verkar fungera för att avhjälpa mitt problem. Min iBooks batteriindikator kan inte visa tid utan fastnar i beräkaläget.
Hela batteriets urladdningsförlopp sker sedan i procentspannet 99-90 %, där 90 i praktiken motsvarar 0%. Sedan släcker den ner utan att varna

Det där är ett hårdvaruproblem i batteriet så vitt jag vet, jag hade samma problem och väntar på ett nytt från Apple just nu (som vi diskuterat).

• Oregistrerad
  • 2003-12-18 13:18

Apples support hävdar att det är ett mjukvarufel som skulle avhjälpas med batteriuppdateringen som kom igår. Dessutom har jag testat att sätta in batteriet i en iBook 900 med 10.2.8, där beräkningen funkar utmärkt.

På frågan runt om det ev skulle vara ett hårdvarufel, sa supportkillen att Apple bara hade 180 dagars garanti på batterier, så att det skulle vara försent för mig att få det på garantin på min 11 månader gamla iBook. Är inte det någon form av brott mot konsumentköplagen, att (utan att upplysa om det) undanta någon del i en maskin från den garantitid man utlovar för hela maskinen?

1
Bevaka tråden