Bemötande vid reklamation - samlade erfarenheter

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter en del diskussioner om tveksam service när det gäller reklamationer tänkte jag att vi kunde samla våra erfarenheter i denna tråd. Goda som dåliga.

Jag börjar!

Leverantör: Macoteket
Produkt: Minne

Jag köpte ett minne som fick datorn att låta konstigt (purring screen). Macoteket var allmänt ovilliga att byta ut minnet men efter ett flertal mail och samtal gick de med på att häva köpet. Byte vägrade de. Fick intrycket att Macotekets policy är: Kunden har alltid fel, dessutom är han dum i huvudet.

Leverantör: InLife
Produkt: Högtalare (JBL Creature)

När jag haft högtalarna i tre månader rippade jag en låt med riktigt djup bas. Detta tyckte inte högtalarna om utan protesterade med ett skorrande läte. Jag mailar InLife och får svaret att jag ska ta med högtalarna och kvitto och dyka in hos dem. När jag inte gjort detta efter en dryg vecka ringer de och undrar varför jag inte kommit! Jag åker dit och lämnar och får reda på att jag troligen kan hämta ett nytt set inom en vecka. Den veckan har ännu inte gått men jag har defenitivt blivit väl bemött hos InLife.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-16 22:51

Ok, här är ett litet bidrag:

Produkt: 3.5" HD

Min original-HD till min gamla PM kraschade totalt. Fick hjälp av Macoteket att rädda informationen som fanns på den. De glömde dock skicka ut den nya HDn till en börja med - när jag ringde och undrade vad som hänt bad de om ursäkt och skickade hdn pronto. De valde också att inte debitera för räddningen av den data som jag had på HDn! Fortfarande otroligt tacksam för detta.

Leverantör: Reda gruppen
Produkt: PB G4

Försökte debitera mig ca 1000 kr i felsökningsavgift trots att alla andra parter ansåg att datorn var trasig och att reparationen täcktes av garantin. Efter att berättat om denna historia i 99Mac och MacNytt fick jag dock upprättelse och en ursäkt från dem.

Leverantör: Dialectbutiken, Linköping
Produkt: iBook G4 med trasigt ramminne

Datorn hängde sig hela tiden efter att jag fått den. Jag gick tillbaka till butiken och föklarade läget varpå det tog ca tio minuter innan minnet var utbytt och datorn fungerade igen.
Utmärkt bemötande och smidigt åtgärdat. Perfekt...
(dessutom fick jag varm choklad medan jag väntade

• Oregistrerad
  • 2003-12-17 12:26

Macsupport i Västerås:byte av PSU i G5:an.

Inga problem.

Riktigt trevlig personal,hjälpsamma och framför allt verkar de tycka om att ta hand om sina kunder.

10+

Riktigt kul att ni "bemödar" er att också
berätta om positiva erfarenheter. Det är ju
minst lika viktigt så man vet var man SKA gå....

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-17 14:31

Leverantör: Provectum
Produkt: G4 dp 1.25

Hade periodvis problem med Airportuppkopplingen. Servicetekniker besökte mig och försökte fixa problemet utan att lyckas. Fick en G5 i utbyte.

Produkt: Contour Design Shuttle Pro

När jag packade upp packetet saknades en knapp. Gick tillbaka till butiken, men fick ingen hjälp. Blev hänvisad till postorderbutiken.

Leverantör: Apple Store
Produkt: iBook G3

En battericell exploderade med en ljudlig knall och en fin liten rökpuff. Fick efter tre evigheter i telefonkö prata med en förvirrad dansk som trodde att exploderade batterier kunde lagas genom att hålla inne ett par tangenter och nollställa PMU:n. Fick sedan, efter ytterligare evigheter i telefonkö, kontakt med en svensk telefonist som bättre förstod vad det handlade om. Hon tog mitt telefonnummer och bad att återkomma. Blev efter en stund uppringd av en kvinna högre upp i hierarkin som var nästan överdrivet medgörlig - lät nästan som att hon trodde att jag hade för avsikt att stämma dem eller något. Sedan gick det undan - iBooken åkte ner på service till Holland, expressundersöktes och var tillbaka i mina händer efter bara två arbetsdagar (iofs med en helg emellan, men ändå)...

1
Bevaka tråden