Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ibook G4 problem, can anybody help me.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I have two mac. One is a Ibook G3 new last christmas 2002, and one Ibook G4 new this month.

The problem is when i try to play DVD on my tv with the new G4 i can,t get it in color. This have never been a problem with the G3. When i change the settings to PAL it don,t react. It seems like the G4 wont go in PAL mode. Is this a problem, you have heard of, what can i do?

Stine

hej stine, du kan snacka norska, vi brukar förstå

problemet verkar vara att din tv inte klarar PAL-60 (pal i 60hz), det brukar bli så med dom symptomen du beskriver.

Jag vet inte om det är så det är med din ibook, men jag känner igen det ifrån diverse spelkonsoller..

det kan göra, förutom att köpa ny tv :/ , är att testa köra igenom en video och hoppas på att den klara att omvandla.
Det finns även konverters, men dom brukar kosta 2000 och uppåt.

Dock finns ju möjligheten att det går att fixa på annat sätt, så vi får hoppas nån här har något trick.

Men når jeg bruker den gamle ibook,en er ikke dette et problem. Da endrer den seg fra NTSC til PAL og andre veien.

Jag spelade upp ett par filmer på min iBook G4/800 i helgen kopplad till TV:n. Fungerade bra både med PAL och NTSC (min TV klarar både och), så det låter konstigt att du inte fick det att fungera, särskilt som det fungerar på din gamla iBook. Kör du med samma adapter?

ja samme adapter

1
Bevaka tråden