Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

safaribug, kinategn??

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-12 16:25

På noen sider så viser tekst på kinesisk(?) i safari... jeg har tatt screenshot. I explorer er det normalt... noen andre som opplever det samme her? http://www.avisuell.no/safaribug.html

Senast redigerat 2003-12-12 16:41

Det är en japansk sida så det är inte så konstigt. Det finns en länk till den engelska versionen längst ner på sidan.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-12 17:33

århh. i`m stupid... nå er jeg flau.. jaja... safari gikk alltså bare inn på den japanske først, mens explorer motsatt... Grunnen til at eg trodde det var en bug var at jeg opplevde det som problem før på andre sider.

Det handlar förmodligen om hur Safari resp. Explorer kommer överens med servern om vilket språk det ska vara på. Eftersom Explorer inte läser systeminställningarna som Safari gör kan jag tänka med att det är det som gör skillnaden.

Japp, kollade noggrannare nu. Safari och Explorer skickar språkalternativen i olika ordning till servern.

Det verkar som att servern inte bryr sig om siffrorna utan bara läser tills den hittar ett språk den gillar och antar att browsern redan skickat det hela i rätt ordning.

När jag telnetar mot server får jag olika svar beroende på den enda ändringen.

1
Bevaka tråden