Betala till Applestore

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2003-12-12 15:47

Tjenare!

Igår beställde jag mig en ibook 14" på Applestore.

Jag gjorde detta via telefon.

Jag fick en Beställningsbekräftelse med ett webbnummer och som en faktura med faktura adress, leveransadress, på det jag beställt och vad allt skulle kosta.

men jag fick inge kontonummer hur jag skulle beställa.
Så jag ringde dem idag och då mailade dom bara ett referensnummer, Bibit bankkontonummer och Mottagare: Bibit Payments Trust.

Hon på kundtjänsten sa att jag skulle betala in detta och sedan skulle jag få en faktura med moms och allt sådant, alltså efteråt.

Skall jag alltså betala in pengarna utan att få en riktigt analog faktura?

Någon som beställt på det här sättet tidigare?

Kontokort rekommenderas om du kan ordna det. Många har rappoprterat om strul med överföringar, att det tar tid innan betalningen registreras och således innan du får dina varor. Gör en sökning får du se.

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2003-12-12 16:17

Kunde inte löse det via kort eftersom pengarna skall betalas av mitt bolag och har inte kontokort för de eftersom jag är under 18.

Visst tar det längre tid men det är väl inget som inte fått sina grejer eller något sånt?

Nu har jag valt de sättet, någon som gjort det samma och hur löste de sig?

Även när man betalar med kort får man den riktiga fakturan i efterhand. Jag ett kuvert med den ett par veckor efter att leveransen kommit, men nog kommer den förr eller senare.

Att betala via postgiro eller så har jag inte provat.

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2003-12-12 17:24

Jag får nog ändra och köra via farsans visa kort. Blivit RIKTIGT rädd efter allt jag läste i gamla trådar.

mrubenson: Betalade du med kreditkort?

• Oregistrerad
  • 2003-12-12 17:28

köp inte från apple store...
eller det är om du bor någerlunda nära en riktig macåterförsäljare. För då kan du gå dit och du slipper (förhoppningsvis) att vänta lång tid för att få din dator. Och du får personlig service. Jag köpte min pb 15" os återförsäljare och det är mkt skönt med personlig service.

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2003-12-12 18:12

Jag kontaktade Macforum och dom kunde inte fixa ett bra pris och jag skulle få räkna med ungefär lika lång vänte tid där eftersom jag skall ha extra grejer.

• Oregistrerad
  • 2003-12-12 18:16

Ah vad tråkigt, annars hade det helt klart ett bättre alternativ.

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2003-12-12 18:17

Japp håller med, men kommer lätt köpa reserdelar och sånt på macforum, jäkligt trevliga!

Problemet är att Apple Store vill se dina pengar innan de ens börjar bygga datorn. Betalar du via överföring så tycks registreringen av pengarna kunna ta väldigt lång tid. Först därefter ska din dator byggas och efter det ska den skickas till dig. Räkna med leverans någon gång nästa år och att du får ligga ute med kosingen tills dess.

Betalar du däremot med kort så kollar dom täckning direkt men drar inte pengarna slutgiltigt förrän datorn levereras.

Bokföringsmässigt bör det inte heller vara något stort problem för dig att betala via din pappas kreditkort. På ditt slutgiltiga kvitto från Apple framgår det inte ens vems/vilket kort pengarna dragits ifrån, bara att betalning skett med just kreditkort.

Betalade med kontokort. Fakturan jag syftade på var den Apple skickar, inte någon kreditkortsfaktura.

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2003-12-12 19:43

Yes detta blir nog bra när datorn är hemma oss pappa mig

Skall ringa på måndag och fixa så jag får kreditkortsbetalning istället.

1
Bevaka tråden