Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

smutsig skärm

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur gör ni rent era skärmar på PB? En rotborste med kaustiksoda kanske? Har fått en del småkladd på skärmen men vet inte riktigt hyr man gör rent den utan att skada den.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2003-12-12 13:28

Jag brukar ta en mjuk mjuk trasa och andas på skärmen. Då går det mesta bort, man får gnugga väldigt försiktigt för att det inte ska bli några repor.

Använd en ny disktrasa fuktad med ljummet vatten och lite diskmedel.
Torka torrt med en supermjuk mikrofibertrasa.

Senast redigerat 2003-12-12 13:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ree_Tab
Jag brukar ta en mjuk mjuk trasa och andas på skärmen. Då går det mesta bort, man får gnugga väldigt försiktigt för att det inte ska bli några repor.

Har bara en mjuk trasa. Måste den vara mjuk mjuk? Är en mjuk mjuk mjuk för mjuk?;)

Jag älskar 99mac här postar man en fråga och ca 35 sek senare för man alla svar man behöver!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-12 13:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av Stefan Sigemo
Hur gör ni rent era skärmar på PB? En rotborste med kaustiksoda kanske? Har fått en del småkladd på skärmen men vet inte riktigt hyr man gör rent den utan att skada den.

Här har du fler tips:

http://99mac.se/forum/showthread.php?s=&threadid=32778&highlight=reng%F6ring

En fräsch disktrasa kan du väl tjacka på Konsum? De har ofta mikrofiberdukar också. Annars funkar det med snibben till en mjuk mjuk mjuk frottéhandduk också.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2003-12-12 13:53

Jag menade faktiskt en mikrofiberduk men kom inte på det just då Men om du hittar en njuk njuk trasa kan du väl tipsa mig om den

Citat:

Skrevs ursprungligen av Kumimoji
Använd en ny disktrasa fuktad med ljummet vatten och lite diskmedel.
Torka torrt med en supermjuk mikrofibertrasa.

Använd aldrig kemikalier som ex diskmedel för att torka av en platt skärm. Helst bör man inte använda vatten heller då detta också kan tränga in i skärmen och göra skada.

Gå då hellre till en optiker och införskaffa lite putsduk som du använder (ofuktad) för att torka skärmen.

Stefan, fråga tundsen, han har prylar för det där

1
Bevaka tråden