Applestores studentkredit

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-12-11 22:12

Så... Det går inte alls att få den kredit som de erbjuder på hemsidan -- alls. Samarbetet med IKANO-banken är uppsagt MEN alternativet finns fortfarande kvar på Apples ordersidor. Det kluriga och luriga är att det ser precis ut som om det skulle ha börjat fungera igen - man få gå igenom alla små och stora frågeformulär och man blir till och med okejad. Till sist får man en beställningsbekräftelse på e-posten, där det står att allt är finfint bara man skriver under låneavtalet och skickar in det. Ingenstans står det att finansieringen man sökt är borta ur bilden.

Så låt er inte luras som jag gjorde. Jag ringde till sist och frågade och då berättade killen jag pratade med hur det låg till. Jag tyckte att de kanske skulle ta och skriva någonstans att det i nuläget inte finns någon avbetalningsmöjlighet.

Nu har jag köpt datorn (en standard iBook G4 12") på ett annat ställe istället. Synd att man till sist ändå blir kund hos Apple... hade helst gått till någon annan tillverkare, med tanke på hur lurad man blev. Nåja...

• Medlem
  • International user
  • 2003-12-11 22:23

Tråkigt att de inte kunde ha ordentlig information på sin hemsida! Vi får väl hoppas att de rättar till sidan omgående så att fler missförstånd slipper sker.

Det är ju inte kul att gå och vänta på en dator i tron om att man skall kunna köpa den på avbetalning, när det i själva verket inte går. Det luktar lite AppleStore på något vis.

Gratulerar till köpet av iBooken i alla fall! Du blir nog på bättre humör när iBooken dyker upp.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-12-11 23:07

Det är dåligt att info om krediten finns kvar på hemsidan men att alternativet inte finns kvar i verkligheten.

Jag köpte min PB på avbetalning genom AppleStore och IKANO. Frågan är dock om villkoren var speciellt förmånliga. Räntan är inte särskilt låg och man fick bara låna upp till 10 % av sin årsinkomst. Den enda fördelen med att låna genom IKANO jämfört med att gå till sin vanliga bank är att IKANO-lånet klassas som en konsumentkredit med de fördelar som det innebär.

PS. Glöm inte att dra av räntekostnaden i nästa deklaration.

Så ofta som Apple Store har tagit ner sidan för uppdateringar på senaste tiden så tycker man att de kunde ha gjort något åt detta också.

1
Bevaka tråden