Bäst pris på BBEdit?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet var man kan köpa BBEdit utan att behöva betala de 2119:- (inkl. moms) som Macoteket vill ha? Tycker att det är i saftigaste laget för mig som använder Mac uteslutande på min fritid.

Via BareBones hemsida verkar man kunna köpa den för $179 men då tillkommer moms och man borde hamna mellan 1600-1700 för en enanvändarlicens vilket även det känns i överkant för en texteditor (låt vara grymt bra).

Har du kollat in Jedit ?

Det är rätt många som tycker att BBEdit tar ut ett lite väl saftigt pris nu, de hade mycket mera modesta priser förut. Har för mig att de tog en hel del för nån uppgradering också, vilket gjorde många sura.

Citat:

Skrevs ursprungligen av MagnusB
Har du kollat in Jedit ?

Ja och nej. Jag testade den på en annan plattform tidigare men då vill jag minnas att jag upplevde jag den som rätt seg jämfört med andra texteditorer på den plattformen och att användargränssnittet var lite ostandardiserat för den plattformen.

Jag får ta och testa den i Panther också och se om jag gillar den bättre där. Tack för tipset!

jag tycks mig minnas att upgradering även funkar ifrån fd gratis versionen av bbedit, men det tycker jag lät ytterst konstigt så jag ställer mig tveksam till sannolikheten om detta...

• Medlem
  • Umeå
  • 2003-12-13 01:53

Själv har jag använt Eclipse en del och är ganska nöjd med den. Men jag ska vara ärlig och erkänna att jag inte testat vare sig BBEdit eller JEdit. Men som sagt, jag är nöjd med Eclipse.

http://www.versiontracker.com/php/search.php?mode=basic&action=search&str=eclipse&plt%5B%5D=macosx&x=0&y=0

Det finns en lite-version av BB Edit för $54. Kanske det kan vara något?

http://www.barebones.com/

/Ola

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-12-13 15:07

Usch då, tar de betalt för Lite-versionen nu också?
Tur att jag fortfarande har 6.1 Lite kvar som är gratis.

Fattar inte varför ni drar er såååå för att betala för ett bra program – om det kan spara en jäkla massa tid åt er och få er att jobba effektivare så är det väl värt stålarna?

Jag kan fatta att man som privatperson tycker det känns mycket att lägga det på en texteditor, men för den som yrkesmässigt håller på är väl inte det några pengar att prata om?

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-12-13 15:35

Tja, jag använder det just som privatperson, och en texteditor är inte det första jag vill spendera 500:- på då.

• Oregistrerad
  • 2003-12-13 17:32

Köpte en ny licens till företaget häromveckan på BareBones hemsida, betalade $190 med rabatt och skatt. Blir väl typ 1400 pix med dagens starka dollarkurs... värt varenda krona i alla fall om man kodar html!

• Medlem
  • International user
  • 2003-12-13 18:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av nillon
Tja, jag använder det just som privatperson, och en texteditor är inte det första jag vill spendera 500:- på då.

Använd "Textredigerare" då...;)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Richard Rönnbäck
Fattar inte varför ni drar er såååå för att betala för ett bra program – om det kan spara en jäkla massa tid åt er och få er att jobba effektivare så är det väl värt stålarna?

Jag kan fatta att man som privatperson tycker det känns mycket att lägga det på en texteditor, men för den som yrkesmässigt håller på är väl inte det några pengar att prata om?

Jag skrev faktiskt att jag "bara" använder min Mac på fritiden (har tyvärr ingen möjlighet att själv välja plattform på jobbet), och då tycker jag runt 2000:- är i mesta laget för en texteditor. Jag har provat JEdit som MagnusB tipsade om och det verkar vara ett riktigt trevligt verktyg.

Citat:

Skrevs ursprungligen av gnurbmaster
Jag skrev faktiskt att jag "bara" använder min Mac på fritiden (har tyvärr ingen möjlighet att själv välja plattform på jobbet), och då tycker jag runt 2000:- är i mesta laget för en texteditor. Jag har provat JEdit som MagnusB tipsade om och det verkar vara ett riktigt trevligt verktyg.

Sorry, jag missade det.

Jag säger bara vim och gvim. Kan man behöva något annat? Ok håller med om att BB-edit är supersmidigt men för min del, som kodar python, är vim suveränt. Gött är det också att kunna köra editorn direkt på servern. BB-edits "Open from FPT" kan vara ganska seg ibland och vem vill ha FTP på sin server?

1
Bevaka tråden