WLAN kort tips?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tjörn
  • 2003-12-11 03:34

Vill köpa ett WLAN kort, men vilket/vilka funkar tillsammans med OSX?
Vart hittar jag detta billigast?:)

Airport? Jag köpte ett här från forumet, billigt.

• Medlem
  • Tjörn
  • 2003-12-11 15:30

Jag vill inte ha Airport...

• Medlem
  • 2003-12-12 07:46

Jag har PB-Ti 500 Panther och kör Orinoco silvercard med driver härifrån
http://wirelessdriver.sourceforge.net/
Lite inställningsstrul, men funkar annars klockrent.

Blanda inte ihop Airport-kort och Airport Basstation.

Är väl tom så att innehållet i Airport kort och basstationer (de första) var från Lucent - Orinoco. Airport är väl egentligen bara ett varumärke.
Rätta mig om jag har fel

Ricky, vad har du för dator? Själv har jag en Tibook G4 550 och jag ville gärna ha Apple Airport Extreme-kort eftersom jag har en Netgear WGR614 (g-standard, 54 Mbps basstation). Nu passar tyvärr inte Extreme-korten i äldre Powerböcker så jag köpte istället ett begagnat b-standard Apple Airport-kort för 300:-. Detta för att slippa utstickande delar som de flesta tredjeparts g-standard-kort har.

Annars rekommenderar jag Macoteket som har några kort att välja på som naturligtvis passar X.

• Avstängd
  • 2003-12-12 10:00

jag har en iBook G4 så jag hade bara ett val, AP Extreme :] sååå jävla läckert, det är snabbt som satan jämfört med 802.11b - mums.

Tråkigt att det ska vara så svårt för Apple eller någon ambitiös tredjepartstillverkare att göra ett g-kort som passar inne i min Tibook. Det är ju trots allt en pc-card-plats för ett kort utan egen antenn utan enbart en liten antennkontakt...

1
Bevaka tråden