Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac öppnar två nya forum

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har lyssnat på medlemmarnas önskemål och idag öppnar vi två nya forum: Switcher och UNIX.

I vårt Switcherforum kommer vi samla nybörjarfrågor ifrån nyblivna Macägare och på sikt bygga upp ett stort FAQ-arkiv kopplat till just detta forum. Många byter ifrån PC till Mac men känner sig lite vilsna i OS X. I Switcherforumet får vi en chans att hälsa dom välkomna till vår community och kan tipsa om smarta lösningar på deras problem.

UNIX utgör grunden för Mac OS X och därför har det blivit alltmer intressant att kunna enkla kommandon. I vårt nya UNIX-forum kommer du hitta svar på dina frågor. Tillsammans kommer vi bygga upp en FAQ med svar på dom vanligaste frågorna.

Switcherforumet finns under "allmänt" och Unixforumet under "mjukvara".

Välkomna!

Vem får "first post" i dom nya forumen då?

HA! Jag fick starta den första tråden i det forum jag saknat mest här på 99mac (:

  • Medlem
  • 2003-12-10 13:44

Bra idé! UNIX-forumet lär jag behöva, om det inte blir för tekniskt och komplicerat. Men det blir väl vad man gör det till?

*tar tiden tills Mondo kommer och säger att det redan finns för många forum på 99mac*

Då har man "first post" i Switch-forumet. Vad har jag vunnit?

/M

UNIX-forumet blir väl vad man gör det till, för jag antar att det forumet är tänkt för "Hur flyttar man filer i Teminal" men även att jag ska kunna skriva om tex. Tru64?

Jippi!

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2003-12-10 14:01

Backar och Tockar

..and there was much rejoicement!

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-10 14:43

...ja mycket fröjd var det! Och så tycks Apple's pinsamt ouppdaterade avdelning ha sopats från banan också.

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-12-10 16:05

Kul... Detta Forum var en fin Julklapp!

  • Medlem
  • 2003-12-10 17:09

Jag är så här glad över att UNIX-forum har öppnat.

Edit: Länken ovan kan tyvärr inte läsas i Safari, IE går bra däremot ... tyvärr.

Senast redigerat 2003-12-10 19:17
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-12-11 05:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
*tar tiden tills Mondo kommer och säger att det redan finns för många forum på 99mac*

Nu heter jag då inte Mondo, men det är en befogad kommentar. Det är många forum som det är väldigt låg aktivitet i. Själv håller jag koll på en handfull forum, mer än så hinner man inte.

  • Medlem
  • 2003-12-12 12:20

jag saknar fortfarade ett forum för "the occasional pc-user". Men det kanske är för mycket begärt på ett macforum...

1
Bevaka tråden