Creative Nomad och Mac?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som vet hur Creative's Nomad (MP3-spelare med hårddisk) funkar på Mac? Hörde nåt om att den kanske fungerar i iTunes?

En kompis är nu helt övertygad om att skaffa Mac, vore synd om hans Nomad satte käppar i hjulet för en switch.

Ciryon

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-12-10 11:13

Jag kör en Creative DAP (==Nomad) som är snart tre år gammal. Har stoppat i en 30Gb hårddisk i den.
Funkar bra med iTunes, men det har varit lite problem ibland (alla låtar har inte visats), men detta har lösts med omstart av DAPen. Segt med bara USB när man har så mycket plats... Lite sugen på en ny...

Men den funkar med min PBG4 och iTunes i alla fall!

• Medlem
  • Älmhult
  • 2003-12-10 19:45

Kan inte komma ihåg om det var just en Nomad jag kollade på i januari, men Creative minns jag att det var i allafall. Jag minns att vissa av deras mp3-spelare fungerade till Mac och att andra inte gjorde det. Den jag ville ha då som var på 20 gb fungerade inte och jag frågade tom Creative själva men deras svar var att det inte fanns något planerat då eftersom Mac-marknaden inte var tillräckligt stor. Och ju populärare iPod blir desto mer sannolikt känns det att man kan få höra det svaret igen.

1
Bevaka tråden