Billigare dollar=Billigare Macar...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu kostar en dollar 7.36:- och när man jämför rakt av vad man får betala på Applestore i USA och vad man får betala för samma prylar på svenska Applestore så börjar man fundera starkt på att handla "Over There" nästan 1000:- att spara på en Ipod eller ca 3500:- på en Ibook.

Precis. Funderar starkt på att till och med ta en weekend resa till New York eller liknande och plocka hem en Ibook. Priset för resan och datorn blir säkert billigare än svenskt pris ändå. Om man inte haffas i tullen förstås...

Passande då man är på väg till Vegas på onsdag! Det där med att man kan fastna i tullen är en myt skulle jag vilja påstå.

• Oregistrerad
  • 2003-12-08 20:40

Borde inte gamle gråimportsräven björnström slå till snart

Haha - det hade varit något va?

• Oregistrerad
  • 2003-12-08 21:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Haha - det hade varit något va?

Tycker jag nog du är skyldig oss - efter att ha punkterat http://www.importbutiken.se :s applesatsing så

Jag ska fundera på det - jag är troligen i USA i vår så vem vet

Hur går det till att missa momsen när man köper overthere på postorder?
Finns det leverantörer som har lättare att glömma bort å underrätta skatte-folket och gärna glömmer att lägga på momsen?

Jag har tidigare köpt en diktafon på Outpost.com å då slapp jag momsa

• Medlem
  • 2003-12-09 13:05

Dollarn nere på 7,31 igår.

Hehe... Nu blir det köpa iPods till släktingarna. Allså, 40 gigabyte modellen kostar lika mycket som 10 gigabyte modellen i Sverige. Tokigt stor skillnad!

1
Bevaka tråden