Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dlink USB blåtand + Sony Ericsson P800

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej och hå.
Nua har jag ägt min telefon ett par dagar och lyckats få igång en kommunikation.
Men att överföra filer går sådär:
Att skicka bilder till datorn 80% av försöken
Att skicka bider till telefonen 50% av försöken
Att skicka MP3 till telefonen 0% av försöken

Avståndet är ca 50cm mellan enheterna. Dessutom: För att få igång veriferingen mellan enheterna innan "parning" med sifferkod osv var en pärs: I 90% av försöken så tar datorn inte emot koden utan säger att det inte går. När det väl går så "samlar datorn ytterligare information" i evighet. jag har avbrytit efter 10 minuter då jag tror att programmet fastnat....?

En sak till: När jag skickat jpegfiler till telefonen så poppar det upp ett meddelande typ: "telefonen vill inte ta emot filen, vill du skicka ändå?"
Det gick bra ändå...

Och en till:
Jag skapade en mapp för filer från telefonen och angav den i Bluetoothinställningar. Sen flyttade jag den till skrivbordet utan att ange detta. Tänkte att går det inte så får jar felmeddelande. Macen har ju alltid klara sånt förr.
Det som hände var att jag kunde föra över filer. Överföringsfönser dök upp både på telefon och datorskärm. MEN filerna försvann spårlöst...

Känns inte överdrivet stabilt om man får säga så.
Är det dålig hårdvara, eller trasiga inställningar eller vad? Det ska väl inte vara såhär labilt eller?

telefonen kör Symbian 7.0 och datorn X 2.8 (En Dual G4 1,42)

Senast redigerat 2003-12-07 20:58

NU har gnällgubben bytt ut Dlink-pluggen och nu fungerar det!

På PC så har jag en liten icon på skrivbordet "My P800" som kan öppnas som vilken lagringsenhet som helst. Det saknar jag på macen. Finns det?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Svante S
NU har gnällgubben bytt ut Dlink-pluggen och nu fungerar det!

På PC så har jag en liten icon på skrivbordet "My P800" som kan öppnas som vilken lagringsenhet som helst. Det saknar jag på macen. Finns det?

Nej det finns inte på Mac. Det är ett PC program som följer med telefonen från SE

Citat:

Skrevs ursprungligen av adress@mac
Nej det finns inte på Mac. Det är ett PC program som följer med telefonen från SE

Ähum, jo det vet jag. Jag installerade det ju på en PC. Vad jag undrade var om det fanns en motsvarighet på Mac.:rolleyes:

1
Bevaka tråden