Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Drivrutiner Till Mac ?!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2003-12-07 18:33

Hej
Mina föräldrar köpte för ett tag sen en iMac och nu i helgen en HP skrivare.
Problemet är att jag inte får rätt på drivarrutinerna, jag klickar och har mig på HP´s cd skiva men var gång jag ska lägga till skrivaren säger den att drivarna inte blivet inst.
Jag kan inte mycket om Mac och undrar nu om man ska gå till väga på nått speciellt sätt vid inst. av sånt här på en Mac?
Vid ett tillfälle sa datorn ifrån att den inte hittade en systemmapp, vet inte om det har med saken att göra men...

tacksam för hjälp.

Vilken iMac-modell och version av Mac OS är det?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2003-12-07 19:56

tja du....hmm.....vilken modell är jag osäker på. 15" utan några extra saker alls och den är bara ca: två veckor gammal om det hjälper dig. Eller behöver jag ta reda på mer fakta? Det är Mac OS X 10.3

Starta "skrivarinställning" som ligger i verktygsmappen/program. Och lägg till skrivare, välj USB o se sedan om Panthern hittar någon drivrutin för gällande skrivare, om inte? så borde det gå att hämta drivrutin på www.hp.se

  • Oregistrerad
  • 2003-12-07 20:13

Risken finns ju att CD:n är lite gammal så drivisar för OSX inte finns på den
(låter ju faktiskt som om den försöker installera OS9-drivisar…)

Kolla på HP:s "support ocH driver sidor" efter drivis till - ja vad det nu är för modell... ***

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2003-12-07 20:19

det finns ett val för OS X och ett för Classic, men jag kan testa och ladda ner nya för säkerhetsskull ju. Men det finns inget annat speciellet att tänla på när man inst. saker på en Mac? Att man ska en specilell mapp eller nått annat att lägga det i?

tack för svaren

Citat:

Skrevs ursprungligen av basic
tja du....hmm.....vilken modell är jag osäker på. 15" utan några extra saker alls och den är bara ca: två veckor gammal om det hjälper dig. Eller behöver jag ta reda på mer fakta? Det är Mac OS X 10.3

Ta reda på modell av skrivare för jag har en HP och till den behövdes inte nåt installeras från cdn som följde med skrivaren.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-07 20:35

Mig veterligen skall du ej behöva installera några extra drivrutiner från HP's hemsida. Drivrutiner för HP's skrivare följer med som förval med Mac OS X 10.3. Du skall endast behöva göra följande:

1. Öppna>> "Macintosh HD: Program: Verktygsprogram: Skrivarinställning"
2. Klicka på "Lägg till".
3. Välj "USB" i menyn i det nya fönstret.

4. Markera din skrivare om den syns i listan. Välj därefter rätt modell i listan av HP skrivare som dyker upp.

5. Klicka därefter "Lägg till".

Färdigt!

EDIT: Jag ser att listan över HP skrivare ej är helt komplett. Om skrivarmodellen ej finns i listan laddar du bara ner drivrutinen från HP's sida och installerar. Sedan gör du ovanstående igen och bör då hitta din skrivare i listan.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2003-12-07 21:21

jag får fram skrivaren i listan men det står bara att drivrutiner inte blivet installerat. Men jag ska testa att inst. det från HP´s sida så får jag se om det hjälper.

tack tack

1
Bevaka tråden