• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-12-05 18:41

Jag tittar in då och då på ett forum (www.zoopet.com) som handlar om allt som har med akvarehobbyn att göra, fiskar, vattenväxter etc etc.

Där finns ingen möjlighet att lägga in bilder direkt i forumet (jag tänker främst på möjligheten att länka in en bild så den visas i forumet), och då jag frågade varför fick jag två anledningar som svar:

1. Har man inte bredband blir det tungt att ladda hem diskussionerna om det är mycket bilder. No sweat, det är väl bara att ha en knapp som stänger av bilder, som i inställningarna här på 99mac?

2. Copyrightproblem, läggs det upp en bild som någon annan än den som lagt upp den har copyright på är forumet ansvarigt för copyrightintrång, inte användaren. Det är detta jag funderar över, hur sjutton funkar det egentligen? Här på 99mac, hur ser moderatorerna på detta? Nu är det iofs lite skillnad, här är det mest (?) bilder från marknadsföring och dylikt som florerar, medan på zoopet är det ju mer aktuellt med bilder på fiskar o. dyl. som är mer privata, på så sätt att det ligger en del jobb bakom (det är inte så lätt att fota akvarium snyggt).

Well? Vad tror ni?

Tråden på Zoopet finns här.