Vilken handdator ska jag köpa ?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-12-02 23:14

Jag har funderingar kring Palm tungsten E? vet inte hur bra t2 eller 3 är, de är dessutom dyra.
Har ni ngn erfarenhet eller äger ni ngn av dessa ?

Jag har en Tungsten T. Har fungerat helt ok. Lite trist skärm och dåligt ljud när man spelar MP3:or. Tungsten T3 verkar väldigt bra. Ljudproblemen är fixade och skärmen är både ljusstarkare och större.

Behöver du inte bluetooth kan ju som sagt Tungsten E vara ett alternativ om skärmstorlek inte är viktigt.

Blåtandsuppkoppling (GPRS) via mobilen är väldigt smidigt, kommer ihåg vilket krångel det var att hålla på och rikta IR-portarna mot varann på nåt skumpit tog eller nån buss.

Mvh, P

• Oregistrerad
  • 2003-12-02 23:25
Citat:

Jag har en Tungsten T. Har fungerat helt ok. Lite trist skärm och dåligt ljud när man spelar MP3:or. Tungsten T3 verkar väldigt bra. Ljudproblemen är fixade och skärmen är både ljusstarkare och större.

Behöver du inte bluetooth kan ju som sagt Tungsten E vara ett alternativ om skärmstorlek inte är viktigt.

Blåtandsuppkoppling (GPRS) via mobilen är väldigt smidigt, kommer ihåg vilket krångel det var att hålla på och rikta IR-portarna mot varann på nåt skumpit tog eller nån buss.

Mvh, P

Låter fint, men om du jämför Tungsten E med Tungsten T3, har t3'an mycket större skärm eller är det marginal ?

Senast redigerat 2011-03-10 14:00
  • Medlem
  • 2003-12-03 09:58

Jag köpte en T3 för ett par dagar sen, då jag insåg att min gamla V hade gjort klar sin tjänstegöring. Jag tycker den är helt underbar. Skärmen är mycket trevlig, men tänk på att långt ifrån alla program stödjer så stor skärm. (man kan givetvis köra dem ändå).

Musiken och ljud har jag inte brytt mig om att testa. vill jag höra på musik använder jag min Ipod

Jag skulle nog tipsa dig om att köpa en handdator med bluetooth i alla fall så du kan surfa via GPRS...

Köpte min för 3.995:- hos DC i Västerås (via dustin).

Hoppas du blir nöjd med vad du än bestämmer dig för

• Medlem
  • 2003-12-03 23:44

Kör Pocket PC själv sen 1år. Hade mycket strul med min Palm3c + att PalmOS 4 inte var världens bästa OS. En idé kan vara att testa både Tungsten och en Pocket PC (dock ej iPaq mycket strul)
Nackdelen med min Jornada 568 206mhz 64mb inbyggt + 1 GB totalt extra i compact flash minnen är batteritiden som ligger runt 4 timmar vid spel och musik. Dock ligger den på 12-13 timmar annars.

Jag har en Palm Tungsten C. Den är fantastiskt snabb, har trådlöst nätverk och tantentbord som är riktigt trevligt att skriva även längre grejer på. PalmOS har kanske sina brister, men en gigantiskt mängd programvara och riktigt bra Macintosh-kompatibilitet gör den till det självklara valet.

Batteritiden är trots den fina skärmen mycket mycket bra. Har fortfarande aldrig varit under 50% och använder den flitigt varje dag.

Ciryon

• Medlem
  • 2003-12-04 09:06

Har PalmOS stöd för multitasking numera i OS 5?

Citat:

Skrevs ursprungligen av wise
Har PalmOS stöd för multitasking numera i OS 5?

Jag tror man kan säga att det har stöd för multitasking men det är inte något som används av gränssnittet.

PalmOS är inte en "PC i fickan" som PocketPC är. På gott och ont har man valt att ha ett eget system istället för att försöka skapa en riktig PC i miniatyrformat.

Ciryon

Den bästa PDA som gjorts är nog Newton MP2100, synd att dom är så svåra att få tag på.

Annars tycker jag att Palm (Handspring) TREO 600 eller Sony Clie Nx80V eller NZ90, UX har många funktioner men är ful.

Daniel

Citat:

Skrevs ursprungligen av mdlarsson
Den bästa PDA som gjorts är nog Newton MP2100, synd att dom är så svåra att få tag på.

Jag sålde min Newton 2100, med hur mycket tillbehör som helst, i våras. Tröttnade på att det inte gick att synka med MacOS X.

Funktionerna i handdatorn var mycket bra, men storleken på Messagepaden var lite väl stor.

Skulle gärna köpa en T3:a nu, men som nybliven universitetsstudent, trots att jag snart är 40 bast, så räcker inte pengarna till några leksaker.

Kanske någon kan ge mig en T3:a i julklapp?

1
Bevaka tråden