Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstig USB sladd?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-12-02 21:12

Jag köpte en USB-låda för 2,5"HD på Clas Ohlson idag (249 pix ), och jag retar mig lite på att den har en USB sladd som har en inbyggd ps/2 kabel för extern ström. Jag funderar på att klippa den delen av den, alternativet vore att köpa en ny kabel, men kontakten på HD-sidan är platt, med 6 poler bredvid varandra. Kan man köpa en sådan någonstans? Jag har letat på diverse datawebshopar, men hittar ingen...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-12-08 02:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av theJoker
www.elfa.se?

Tydligen inte. Märkligt... Jag får väl se till att inte göra sönder sladden då.

Men om du skaffar en PS/2-hona och trycker in ström den vägen då? Då slipper du ju åtmistone klippa sönder kabeln...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-12-08 23:09

Jag behöver inte PS/2 delen, den är bara ivägen (jag tror man har den om man har en pc-laptop med usb på pcmcia som inte kan ge tillräckligt med ström, eller nå't). Jag söker bara en kort usb-sladd mellan den konstiga och en vanlig kontakt. Men det är ju en ren bekvämlighet, så det är inte nödvändigt.

Du har ingen bild på den fåniga kontakten?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-12-09 00:04

Tyvärr inte. Har varken digitalkamera eller lyckats hitta något på nätet. [:(]

Den är ungefär 30% bredare än en vanlig USB, lite mer än hälften så tjock, och har sex hål istället för "tungan" i en vanlig USB, samt en liten styrknöl.

iPoden har väl också en egen kontakt, men det verkar ju lite knäppt att hitta på en helt egen kontakt i en maskin av billigaste budgettyp.

1
Bevaka tråden