Apple Store boss: 'crisis under control'

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple has admitted that its European Apple Store has experienced “teething problems” this year following the implementation of a new logistics system.

It admits that at one time 39 per cent of its online customers experienced delivery delays, it said.

Despite this, Apple Store Europe director Francois Duquesne insists that “the crisis is now under control

http://www.macworld.co.uk/news/main_news.cfm?NewsID=7394
-----------------------------
Kvalificerat skitsnack!! läs min tidigare tråd dåligt,sämre,sämst, AppleStore!

Problemet med AppleStrore är inte bara förseningar utan att dom ljuger kunderna rätt upp i ansiktet. Dom har inte en susning om var leveransen är. Dom svarar inte på epost (och likväl eller kanske just därför uppmanas man att sända epost till AppleStore??) Dom kan inte annulera en order. Dom klarar inte annulera en annulering.

Deras e-post gick ut med 100% nöjda kunder och så har man 39% förseningar. Say no more!!!

Inte en ursäkt eller någon form av kompensation har jag blivit erbjuden. Jag fick vänta en månad på Panther 10.3.

Windows PC gör inte att man byter bort Mac, AppleStore är skäl nog att byta till PC.

Köp inte från Apple Store i fortsättningen då om du hade sådana STORA problem med dom. Finns många andra att handla ifrån som Macoteket och Inlife.
Har beställt mer än 10 gånger ifrån Apple Store detta året och alla gångerna har det kommit fram på utsatt tid. Är det tur eller kommer dom flesta sakerna fram i tid?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Snoopy
Apple has admitted that its European Apple Store has experienced “teething problems” this year following the implementation of a new logistics system.

It admits that at one time 39 per cent of its online customers experienced delivery delays, it said.

Despite this, Apple Store Europe director Francois Duquesne insists that “the crisis is now under control

http://www.macworld.co.uk/news/main_news.cfm?NewsID=7394
-----------------------------
Kvalificerat skitsnack!! läs min tidigare tråd dåligt,sämre,sämst, AppleStore!

Problemet med AppleStrore är inte bara förseningar utan att dom ljuger kunderna rätt upp i ansiktet. Dom har inte en susning om var leveransen är. Dom svarar inte på epost (och likväl eller kanske just därför uppmanas man att sända epost till AppleStore??) Dom kan inte annulera en order. Dom klarar inte annulera en annulering.

Deras e-post gick ut med 100% nöjda kunder och så har man 39% förseningar. Say no more!!!

Inte en ursäkt eller någon form av kompensation har jag blivit erbjuden. Jag fick vänta en månad på Panther 10.3.

Windows PC gör inte att man byter bort Mac, AppleStore är skäl nog att byta till PC.

Du år inte den ende som har stora problem med Apple Store!

Jag har haft stora problem med dem!

http://99mac.se/forum/showthread.php?s=&threadid=34961

Läs om mina problem med Applestore som tillslut löste sig men vilket jobb det var att få det gjort!

Vad vill ni få fram genom era förseningsberättelser. Vill ni ha oss att inte handla ifrån Apple Store? Så länge det funkar för mig så fortsätter jag att handla ifrån dom.
Att sakerna inte har komit fram på bestämd tid är inget vi kan göra någor åt.
Det är okej att det startas en tråd om försening om varje sak för att berätta om förseningar och disskutera dom, men när det börjar bli över tio trådar om samma saker så undrar man vad ni vill få fram. Är det en kampanj mot Apple Store?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mats Börjesson
Köp inte från Apple Store i fortsättningen då om du hade sådana STORA problem med dom. Finns många andra att handla ifrån som Macoteket och Inlife.
Har beställt mer än 10 gånger ifrån Apple Store detta året och alla gångerna har det kommit fram på utsatt tid. Är det tur eller kommer dom flesta sakerna fram i tid?

Bara för att man gillar Mac (vilket jag gör) innebär inte per automatik att man måste gilla allt hos Apple. Så som AppleStore har fungerat och fungerar skadar Apple, är det något man inte har råd med så är det missnöjda kunder.

Men du kanske tycker att det är helt ok. att dom inte svarar på mail, att 39% av leveranserna är försenade (enl. Apple själva). Och nej man kan inte alltid handla på andra ställen, jag ville ha en 12" PB med superdrive och 80 GB HD, den gick inte att beställa ifrån inWarehouse som jag brukar beställa ifrån där kunde man bara få 40 GB HD, bara en sådan sak. Varför låter Apple mig inte konfigurera min dator som jag vill och beställa var jag vill?

• Medlem
  • 2003-12-02 15:03

Jag har aldrig haft problem med Apple Store. :

Citat:

Skrevs ursprungligen av Snoopy
Varför låter Apple mig inte konfigurera min dator som jag vill och beställa var jag vill?

Jag vet inte riktigt hur det fungerar men man kan beställa specialbyggda maskiner även från återförsäljare. Jag har beställt en specialbyggd G5a från inLife till exempel. Men det kanske bara går från vissa återförsäljare. Någon som vet?

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2003-12-03 06:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mats Börjesson
Vad vill ni få fram genom era förseningsberättelser. Vill ni ha oss att inte handla ifrån Apple Store? Så länge det funkar för mig så fortsätter jag att handla ifrån dom.
Att sakerna inte har komit fram på bestämd tid är inget vi kan göra någor åt.
Det är okej att det startas en tråd om försening om varje sak för att berätta om förseningar och disskutera dom, men när det börjar bli över tio trådar om samma saker så undrar man vad ni vill få fram. Är det en kampanj mot Apple Store?

Jag förstår inte din logik?......tycker den kan liknas vid följande: Jag åkte med Estonia 13 gånger och den sjönk aldrig då, så jag tänker fortsätta åka med Estonia.

Om AppleStore beter sig illa mot en enda kund, är det en för mycket!

Jag, och alldeles för många andra har under senare tid drabbats av ett oerhört oproffessionellt AppleStore, vilket orsakat mycket adrenalinproduktion. Antalet trådar i ämnet är bara ett symptom på ett sjukt AppleStore.......inget annat!!!

Som kund och Macälskare förbehåller jag mig rätten att protestera, även om det av vissa anses vara som att svära i kyrkan!

/tc

• Medlem
  • 2003-12-03 08:48

Apple Store är ingen kyrka. Bara ett mycket dåligt skött företag. Det säger sig självt att alla kunder inte kan utsättas för förseningar. Att så pass många gör det tyder på att de har extrema problem att få något vettigt gjort.

En kompis fick sin Powerbook avbeställtd av misstag. Han har inte beställt en ny. Inget svar från Apple Store, inga ursäkter. Jag kan inte komma på ett enda annat företag som gör så gång på gång. De har dåliga anställda, och deras rutiner fungerar inte.

• Oregistrerad
  • 2003-12-03 12:00

Var glada!

Det är väl ingen idé att fortsätta gnälla i den här tråden, utan bara konstatera att problemen är så stora och spridda att företaget erkänner att det är problem. Det hör väl ändå inte till vanligheterna att man ber kunderna om ursäkt på det här sättet. Man påstår att man gör en massa saker för att minska problemen. Det är väl bra?

Alla dessa berättigade klagovisor på senaste tiden har gjort att jag själv inte skulle kunna tänka mig att köpa från Apple Store. Många andra tänker antagligen likadant.

Nu kan det väl bara bli bättre. Eller ... ?

Fin avslutning på tråden.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-03 17:37

Kolla in!

Vänligen, Ylan

Utskick ifrån AppleStore:
----------------
De senaste månaderna har vi även uppgraderat våra logistiksystem och nätverk. Under genomförandet av arbetet har vi dock drabbats av vissa problem. För en del av våra kunder har uppgraderingen tyvärr resulterat i att Apple Store inte har levt upp till den standard som vi strävar efter att upprätthålla.

Om du på senaste tiden har drabbats av förseningar eller andra problem med din beställning, vill vi att du ska veta att vi vidtar alla nödvändiga åtgärder för att så snabbt som möjligt återställa kvaliteten på vår service. Vi jobbar med att förbättra servicen och skaffa mer personal för att du ska få det bemötande och den service som du förtjänar.

Du vara säker på att vår viktigaste målsättning är nöjda kunder. Vi ser fram emot att snart igen få hälsa dig välkommen hos Apple Store.
--------------------------
Vid fel:

1) Kunder som klagar är kunder som bryr sig.
1a) Kunder som inte klagar är kunder som nästa gång handlar produkter/tjänster osv. hos en annan leverantör.

Att AppleStore nu sänder detta mail, visar bara att kritiken som framförts mot AppleStore är befogad och antagligen att någon hos Apple Sverige läser inläggen här på 99mac.se

Min erfarenhet av företagare i över 20 år säger mig att när AppleStore gömmer sig bakom fraser som "uppgradering av logistik och nätverk" så är det än en gång corporate bullshit. Jag skulle säga det till stor del är inkompetenta chefer som är orsaken till fel och brister. Inte för inte som chefer på IKEA börjar med att samla ihop kundvagnar för att se och lära hur verksamheten fungerar.

Många på Apple håller till på 99mac, även om de inte har möjlighet att skriva i forumet. Det fick jag reda på efter samtal med återförsäljare och själva Apple Store.

Så det är bara att klaga/berömma allt vad ni orkar. Det ger resultat i slutändan.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
Många på Apple håller till på 99mac, även om de inte har möjlighet att skriva i forumet. Det fick jag reda på efter samtal med återförsäljare och själva Apple Store.

Så det är bara att klaga/berömma allt vad ni orkar. Det ger resultat i slutändan.

Varför har de inte möjligthet att skriva i forumet?

1
Bevaka tråden