Programvara på fel språk, tack applestore!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Beställde en Adobe Design Collection från svenska Applestore(www) där jag tidigare beställt Office X och fått en svensk version, nu när Design-boxen dyker upp så är den ju på engelska..

Det fanns ingenstans man kunde välja att man ville ha svensk programvara heller, när man beställer från en svensk affär så utgår man ju ifrån att språket skall bli svenska. Säljer som Svenska boxar överhuvudtaget?

Dåligt Apple!

Verkar inte så bra för apple. Men - måste säga att Adobes programvaror föredrar jag på engelska. Då slipper man ju vänta i tid och otid på uppdateringarna. Så, kanske Apple björntjänst inte är så mycket björn utan mer omtanke...

Hur som så borde det stå vid försälning vilket språk som avses om flera finns att tillgå.

Tittade lite på Svenska Applestore... det finns ju en liten engelsk flagga intill allt utom Adobe Design Collection...så, det är ju klart missvisande. Illa Apple.

Hur som, obra av Apple, men bra för dig (tycker jag).
/mattias

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Johan S:
Beställde en Adobe Design Collection från svenska Applestore(www) där jag tidigare beställt Office X och fått en svensk version, nu när Design-boxen dyker upp så är den ju på engelska..

Det fanns ingenstans man kunde välja att man ville ha svensk programvara heller, när man beställer från en svensk affär så utgår man ju ifrån att språket skall bli svenska. Säljer som Svenska boxar överhuvudtaget?

Dåligt Apple!

Det är mycket lätt ordnat. Du öppnar programmet i ReEdit (OS 9) och väljer svenska i VERS-resursen. Jo det fungerar!

Mjo.. får se hur de blir. Är inte jag som skall använda programmet, själv föredrar jag också engelska men de finns folk som inte gör de.

I värsta fall får man väl skicka tillbaka.

Jag vill starkt avråda från att gå in och hacka språkresurser i våra program. Inte bara för att det upphäver rätten till support etc., utan också för att det finns smärre skillnader mellan språkversioner och den typen av hackande kan ge oförutsägbara resultat. Likalededes kan det ge problem vid uppgraderingar etc.

Richard Rönnbäck
Adobe Systems Nordic AB

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Richard Rönnbäck:
Jag vill starkt avråda från att gå in och hacka språkresurser i våra program. Inte bara för att det upphäver rätten till support etc., utan också för att det finns smärre skillnader mellan språkversioner och den typen av hackande kan ge oförutsägbara resultat. Likalededes kan det ge problem vid uppgraderingar etc.

Richard Rönnbäck
Adobe Systems Nordic AB

Så bra då Adobe, be honom att skicka programmet till er och skicka tillbaks en svensk version, kallas"Goodwill"

Meddela beslutet på denna sida

F

Pratade i fredags med en engelsk dam på Applesupport . Dom skall skicka en korrekt version och ordna att den jag har fått blit hämtad, så om det fungerar behöver jag inte röra ett finger.

Hoppas nu bara att de inte tar alltför mycke tid.

• Oregistrerad
  • 2003-03-08 22:37

Schysst exempel på service, att Adobe går in i diskussionen och förklarar hur man inte ska göra är ju självklart ett stort plus!

jaha! tji fick man! Hade de på känn att de inte skulle gå så lätt.. fick detta mail idag.

---
We have been advised by our Returns Department that the following item is
not available in Swedish:

T4731Z/A ADOBE DESIGN COLLECTION 6.0-INT

Should you wish to return this item for a refund, please contact The Apple
Store on 0800 801 078. Alternatively, you can keep the English version
which
you have receievd.
---

så.. är detta den kalla verkligheten. Finns inte Design Collection på svenska? Någon som vet säkert? Programmen finns ju att köpa separat på svenska men ack så mycket dyrare det blir :/

1
Bevaka tråden