Kan Apple Store behandla en på detta viset eller... ?

Tråden skapades och har fått 59 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det är så här att jag undrar vad Apple sysslar Med man blir ju inget annat än förbannad på Apple & Apple stores och Apple sales support och costumer relation service deras hantering!

Det är så här!
Jag har köpt en ny dator för ca 40000 Kr.
När jag får datorn så börjar problemen med att den inte vill starta och sedan problem med minnet och sedan ett problem med extra minnet.
Alla problem äger rum samma dag jag har fått min datorn Dual G5.
Har då pratat med supporten i X antal timmar den dagen för att få igång dator vilket vi till slut lyckas!

Datorn brummar på bra mycket mer än vad den ska efter någon dag så jag ringer åter igen till support och frågar allmänt om det ska vara så.
Support svarar med att den kan låta lite mer i början innan datorn har ställt in sig!
Jag blev tillsagd att jag skulle uppdatera till Panther när det släpps, så fort som möjligt då skulle minna små problem med ljud att försvinna samt brummande ljud i minna högtalare.
Men jag ville häva datorköp blev jag övertygad att Panther skulle lösa mina problem.
Jag blev övertygad av supporten och Sales support & att vänta till Panther kommer om då mina problem inte skulle ha löst sig kan jag då komma tillbaks och häva köpet!
Efter att blivit övertygad om Panther gudomliga funktioner samt att alla mina problem skulle försvinna lätt jag man övertalas!

Vad Apple stor inte sa till mig är att man bara har 10 dagar ångerrätt om inget fel på datorn finnes. Problem med dator finns från dag 1 av mitt datorköp! Men att det finns ett 90 dagar rätt att häva dator köp om man kan vissa på att problem funnits från början.
Costumer relation service sa till mig om det fel på datorn funnits sedan datorn var ny. Sedan at man skulle lägga en rapport inom 10 dagar så var det ingen problem att kunna häva köpet!

Vid det här lager har det gått ca 2- 3 dagar sedan jag har fått min dator! Redan 3 samtal med support ang problem med min dator och ett ärende Nr (19949377 )
Jag blir tillsagd att gå till Kullander & Kullander för att få problemen åtgärdade.
Kullander tar en snabb titt och skriver upp mit serie nr av datorn och lovar att återkomma till mig innan veckan slut för reparation! Allt detta händer samma vecka som jag har fått min dator!

Fler problem börjar dyka upp på datorn vilket jag givet viss ringer supporten där de försökte hjälpa mig via telefon så gott de kunde men utan resultat och ibland med resultat.

Från Kullanders sida händer inte mycket utan Paul meddelar mig att fläktarna är beställda till min dator.
Men veckorna går och Panther dyker upp efter ca 2,5 vecka försenat installerar jag Panther som ren installation men hinner knappt bli färdig med installationen förrän problemen dyker upp! T.ex. Grafikflip, ljud problem ( Ljud haveri totalt ) följand ärende nr

(Support ärende Nr 3 : 20419309 - Grafik Problem
Support Ärende Nr 4 : 20435004 - Ljud Problem)

Jag bestämmer mig att då häva köpet som jag blivit informerad om att jag kunde göra! Det visade sig att mina tio dagar hade gått och jag inte var berättigad till att kunna häva köpet! Jag hade blivit lurad. Hade jag vetat detta så hade jag inte väntat på Panther utan hävt köpet direkt!

Under tiden så ringer Jens från Kullander och säger att de inte vill ta in dator pg av att de har för mycket atrt göra samt den här datorn hade för många fel ( vid tiden har der redan skapats 11 ärende nr ) med problem.
Utan Jens sa till mig att jag ska häva köpet! Ca 5 veckor efter köpet! Att det har jag rätt till.
Alla på Apple-store Sweden , Sales support och Apple support samt costumer relation service säger att de ska fixa återköpt av min dåliga maskin bara att de får vissa uppgifter från Appelstor Sverige! Det gäller att få en fraktsedel som dator ska fraktas tillbaks med!

Tycker att när man har 12 ärende Nr på en maskin och många timmar med support samt 40- tal telefonsamtal med support inkl Bildbevis som skickades till support.
Supporten se och har fått höra på miss ljud på min dator, alla säger att jag har all rätt till att häva köpet eller få en ny maskin! Även Tony som sitter på sales support säger att det inte ska vara några problem.

Efter att drygt 6 veckor har gått utan någon som helst hjälp från lokal servis center har mitt tålamod tagit slut. Mitt tålamod tog slut när en tjej ringer efter ca 5 veckor och säger att jag inte behöver vara kvar på Kullander utan kan gå till någon annan.
Kunde de inte ha sagt det tidigare utan först efter 5 veckor av väntande!

Jag har ring dagligen under de ca 5 veckor ang vad som kan göras för att få hjälp med att fixa mitt problem med dator.
Jag har även varit varannan dag hos Kullander och frågat hur det går med min dator reparation. Men jag får inget svar och inget är vid gjort efter ca 5 – 6 veckor det kallar jag dålig support och kund bemötande!

Jag ringde runt i Malmö och frågade om någon annan kan ta min dator men får svar att det inte kommer att gå fortare för alla beställer från samma ställe att det bästa var att jag stannar kvar på Kullander eller häva köpet viket jag har rätt till.

Efter ca 6 veckor och med 12 ärende nr och minst 60 telefonsamtal med olika pesoner så har fortfarande inget hänt!
Jag blir rasande och ringer åter igen till Tony på sales support och frågar om han har fått svar på hur hävning av min dator skulle gå till! Men icke sa nicke Han hade inte fått något svar än.
Jag ber då att prata med gruppchefen för att få den här saken ur världen!
Gruppchefen heter (Micheal Barry ) och säger hatt han inte har en policy att ta tillbaks en trasig dator! Men jag frågar honom om det är acceptabelt att inte få någon hjälp efter ca 6 veckor eller något annat alternativ. Micheal Barry svar är bara Sorry that’s not our policy and my problem , tak to support, jag kan inget göra än möjligen erbjuda en annan maskin på grund av alla de fel den här dator har!

Jag frågar varför Tony på sales support säger att det är okej att retunera dator och få pengarna till baks, samt att costumer relation service säger samma sak att jag ska returnera datorn och få pengar tillbaks om jag så önskar.
Genom att dator är så pass ny och datorn har haft problem så många problem från början så har jag rätt att häva köpet! Det säger costumer relation service, Tony på sales support och allmänna reklamations nämnden! Det roliga är att ( Grupp chefen Michael Barry ) går emot alla andra på Apple (Det säger Apple costumer relation service, Tony på sales support och allmänna reklamations nämnd! ) när det gäller att hävda köpet!
Apple costumer relation säger att jag har all rätt och att de ska fixa det, men de kan inget gör om att ( Grupp chefen Michael Barry ) lägger sig på tvären.
För att det är Apple store Svergie som ska betala tillbaks pengarna!

Lönt då att ha en Apple costumer relation service som ska hjälpa en om någon annan kan lägga sig på tvären.
Eller att Grupp chefen går emot sina egna anställda bara för att de följer lagen om rätt att häva köpet.
Michel Barry hävdar att hans policy är sådan och han kan inget göra något än att beklaga! Michael verkar som han står över lagen och alla andra avdelningar på Apple genom att han inte gör det han ska. Men det roliga är att kan erkänner att jag har kanske den rätten men att han själv inte kan alla regler!

Det roliga är att jag pratade med Hellen, Karin, Tony m.m. flera personer och att de alla tycker att det hela är sjukt att en person som inte vet riktigt vad som gäller ställer sig på tvären samt går emot andra på Apple!

För det första det hade varit underbart att få veta en heltekande policy samt vad som gäller, för det är mycket tydligt att de själva på Irland samt på de olika avdelningar inte värkar vet själv vad som gäller!

Jag tycker det är för djävligt att man ska bli bemöt på detta vis som kund.
Att sedan supporten i sverige verkar inte funka även Apple protection plan funkar inte heller!
Lönt att ha den här extra garantin när Apple inte ens kan fixa en sak som är under fabriks garanti.

Sedan ä det för djävligt att få olika svar beroende vem man pratar med och att de gör saker som de andra avdelningarna inte vet att de andra gör!

För fan Skärpning Apple och APPLE STORE Sverige Inte konstigt att ni inte får fler kunder när man blir bemöt på detta viss samt att supporten inte funkar! Det ’r rent ut sagt skitdåligt de här!
Att man inte ens kan bli bemöt profsigt sätt är under all kritik man bara kan tänka sig!

Och om deta inte blir löst inom rimlig tid ca 1 vecka går jag med detta till tidningen, allmänna reklamations nämnd och inte minst Sverker Olofsson i Plus på SVT.
Någon måtta får det fan vara!

Ni kanske undrar varför jag vill häva köpet är för att jag vill kunna köpa dator på Kullander för om det blir problem så sliper man ha med Apple store att göra utan kan lösa det lokalt!

Det är väl inte acceptabelt att inget har hänt i 5- 6 veckor sedan man anmält saken till support, när det fin 12 ärende nr på en dator, att inget händer!
Det verkar som ingen vill ta i den här dator, fan vad förbannad man blir!

Vad kan man göra nu i det här läget när Michael Barry Gruppchefen inte har en policy att göra vissa saker, värför säger sales support att jag kan ( Visar bara på dålig arbetssystem internt hos Apple).

Alla Tips och hjälp är MYCKET önskvärt!

Det hade varit underbar att on någon på 99Mac kunde iformera Apple Sverige. VD Oscar Bjers om problematiken även om Oskar vill kan han kontakta mig på
Tele : 070 xxxxx eller på Mail

Alla som har någon bra info eller tips är mer än gärna välmommna att ta kontakt med mig!

sprid gärna informationen vidar kanske någon till slut tar tag i deta.

Senast redigerat 2005-08-13 17:41

Mycket trist historia......
Jag hoppas att det löser sig snart för dig.

Om någon på Apple eller utanför Apple eller men anknytning till Apple kan om de så vill
Gå in på mitt Kund nr : 040105759506

Alla som vill har tillåtelse att gå in på mitt kund Nr och läsa mer om de så vill 040105759506 om detta falet.

Synd att du inte bor i Stockholm då hade du kunnat tagit med din dator till Apples huvudkontor och suttit ned i receptionen och krävt att något händer och vägra lämna lokalen tills du blir nöjd.

Ett brev till Sverker vore mycket lämpligt.

Det jag egentligen undrar är hur fan Apple vill överleva när man har en support som funkar över telefon men ej i praktiken ( Paul på Kullander kan intyga ).
Nästan 6 veckor utan hjälp och ett ynkligt telefon samtal från Apple är allt! tala om dålig servis.

Sedan en annan sak hur fan ska man kunna veta vad som gäller när man får olika svar beroende vem man pratar med. Sedan undrar jag verkligen vad som gäller när man ska returnera en trasig dator! Är det svensk lag eller internationell lag eller Michael Barry egna lagar som gäller!

Jag menar att Tony på sales support säger en sak medan hans gruppchef säger något annat och trotsar costumer relation service och alla andra! Bra JOBBAT APPLE!

Om nu inte Sverige Apple Store chef Michael Barry egna policy tilllåter en återlämning så får Apple Sverige eller Apple Europa eller Apple USA ta tillbaks maskinen. Jag som kund är inte intresserad av alla interna intriger mellan olika avdelningar eller landskontor m.m. Jag vill bara ha ett enkelt svar och hjälp att retunera datorfanskapet, ÄR DET FÖR MYCKET BEGÄRT ELLER! NÄR JAG ÄNDÅ HAR RÄTT TILL DET, VARFÖR KRÅNGLA TILL DET.

Gör bara vad lagen säger och vad all andra säger!

Den stora frågan är väl ändå vad ska jag göra i detta fallet, eller rättare sagt kan göra, säg gärna vad ni alla mac vänner tycker att jag ska göra, all hjälp är tacksam!

Finns det någon annan man kan kontakta på Apple som kan ta tag i detta eller!
I så fall vem och hur ! uppge gärna mail adress eller telefon adress!
Eller någon annan som har någon liknande händelse som kan dela med sig hur han/hon gick tillväga!

Jag undrar om man kan kontakta Apple Sverige. VD Oscar Bjers på mail eller telefon! Eller någon annan ansvarig på Apple Sverige eller Apple Europa!

Som sagt all hjälp är tacksamt!

Nähä igen som har några bra tips eller idée eller något !
Ingen som har varit i samma sitts.

Så nu har Sverker Olofsson på SVT i programet Plus fått ett
Trevligt litet brev från mig ang problemet med min dator och hanskande med kund och att Apple store Sverige inte följer Allmänna reklamation lagen och lagen m.m.

På måndag ( i morgon ) kommer även konsument verket att kopplas in på det här fina fallet!

• Oregistrerad
  • 2003-12-01 02:35

Jag tycker det är otroligt tråkigt för dig med det som hänt. Skandalnivå om allt du säger stämmer (vilket jag utgår ifrån).

Det är däremot lite synd att det hamnar hos Sverker, som tyvärr inte har nån respekt med sig.
Hur många ggr har man inte bara suttit och tagit sig för pannan över hans obetalbara kommentarer, okunnighet och totala sakfel i ärenden.
För att inte nämna de "avslöjanden" han kommer med! T ex då han avslöjade Logitech med att utforma kartongen till en wheelmouse för att vara säljande:
"Så där gör ni bara för att ni ska sälja mer av produkten, va? Är det inte så...va? Är det inte så..???"

Han är en del av svensk TV-historia.
På vilket sätt är upp till varje tittare att ha åsikter om.

Nu kanske han får ett fall där han har rätt och företaget han jagar verkligen gjort fel...?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Palle
Jag tycker det är otroligt tråkigt för dig med det som hänt. Skandalnivå om allt du säger stämmer (vilket jag utgår ifrån).

Det är däremot lite synd att det hamnar hos Sverker, som tyvärr inte har nån respekt med sig.
Hur många ggr har man inte bara suttit och tagit sig för pannan över hans obetalbara kommentarer, okunnighet och totala sakfel i ärenden.
För att inte nämna de "avslöjanden" han kommer med! T ex då han avslöjade Logitech med att utforma kartongen till en wheelmouse för att vara säljande:
"Så där gör ni bara för att ni ska sälja mer av produkten, va? Är det inte så...va? Är det inte så..???"

Han är en del av svensk TV-historia.
På vilket sätt är upp till varje tittare att ha åsikter om.

Nu kanske han får ett fall där han har rätt och företaget han jagar verkligen gjort fel...?

Skandalnivå om allt du säger stämmer (vilket jag utgår ifrån).

Det kan du ge din f*n på
Du kan om du vill själv ringa support och höra efter!

Här har du mitt kund nr Bara ring och fråga så ser du själv!
040105759506

ett litet bild bevis kan du se här:
gå långt ner på sidan kan se en bild på min dator!

http://99mac.se/forum/showthread.php?s=&threadid=34981&perpage=15&pagenumber=2

• Oregistrerad
  • 2003-12-01 03:47

Tala med ursprungspersonen som lovade dig att häva köpet från början. Håll fast vid denna person. Det viktiga är att du talar med en person och inte hela Apple, för då blir du lätt bollad runt som en het potatis.

Om inget hjälper så kan du "hota" med ARN, men kom ihåg att hålla en vänlig ton då du behöver deras hjälp inte deras avsky.

Jag antar att du vill ha en G5 Rev 2? Du kanske kan få ett tillgodo kvitto, eller en Rev 2a när den dyker upp? Som sagt försök förhandla vänligt men bestämt.

Lycka till

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-12-01 07:38

Det är kanske inte mycket vi kan hjälpa dig med. Om jag kunde så skulle du fått en ny dator. Prova i forumet "Apple svarar" 99mac ska ha direktkontakt med Oscar B.

Tråkigt är det ialla fall.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2003-12-01 08:06

Varför blir jag inte förvånad??...kanske dags att göra en ny forumavdelning med namnet: Missnöjda AppleStore-kunder...

/tc
(tidigare drabbad)

• Oregistrerad
  • 2003-12-01 08:13

Det verkar ju som att Hunter blr bollad runt just pga att ingen vill ta ansvar för det här på Apple.
Jag har sett detta mönster i företag som har uppenbara organisations, ansvars och etikproblem tidigare. Tråkigt att se att det kommer från Apple.
Skulle nog själv undvika att köpa ngt från dem i nuläget. Tycker man läst tillräckligt mycket här i forumet under senaste tiden som helt klart uppvisar att Apple har "sprungit ifrån sig själva" i sin utvecklingsiver med G5:an, Panther etc., då uppstår organisationsproblem!!
Kanske svårt att hålla en vänlig ton då man är "fly förbannad", men sträva åtminstone efter ett korrekt språk i din egen integritet, det tjänar du på.
Men upplys dem gärna om hur ansvarslös deras organisation är.
Sanningen och en rakryggad integritet verkar vara det enda som hjälper när man har att göra med ansvarslöshet, är min erfarenhet. Även om det kan ta tid ibland
innan ngn faktiskt tar ansvar i sådana här fall. Lycka till!

• Oregistrerad
  • 2003-12-01 08:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av lheidner
Det verkar ju som att Hunter blr bollad runt just pga att ingen vill ta ansvar för det här på Apple.

I annam tråd stod det att dom ville byta ut / reparera men att Hunter vill att köpet skulle återgå - Tror Apple har det juridiska, om än inte kanske det moraliska, på sin sida...

Citat:

Kanske svårt att hålla en vänlig ton då man är "fly förbannad", men sträva åtminstone efter ett korrekt språk i din egen integritet, det tjänar du på.

Ack så viktigt...
Sansad och konsekvent ton - hur svårt det än må vara...

Ursprungligen av Pär:

I annam tråd stod det att dom ville byta ut / reparera men att Hunter vill att köpet skulle återgå - Tror Apple har det juridiska, om än inte kanske det moraliska, på sin sida...

Ack så viktigt...
Sansad och konsekvent ton - hur svårt det än må vara...

Även om tråden i princip är "över". JA, Apple har det juridiska på sina sida. Du får inte häva köpet förrän det gått skäligen för lång tid. Vilket det uppenbarligen har gjort i det här fallet, därför går de med på att häva köpet antagligen.

Apple har all rätt att vägra häva köpet innan några reperationer utförts. Säger du "Jag vill häva köpet", och Apple säger, "vi vill laga datorn åt dig" (Gratis givetvis ). Ja då är lagen utformad så att Apple får rätt. (Du får alltså inte häva köpet.) OM det kan ske utan väsentligt dröjsmål för köparen. Sen spelar priset på varan antagligen ingen större roll.

• Oregistrerad
  • 2003-12-01 08:39

Pär, juridiskt sett har han ju rätt att reklamera inom skälig tid, 2 månader rekommenderas enligt KO, men att rätten att reklamera först går ut efter 2 år.
Så juridiskt ska det nog inte vara några problem för Hunter.
Vad som är synd är att han först gick med på att bli "bollad" runt och på att försöka att reparera datorn istället för omedelbart kräva ny vara eller återbetalning.
Å andra sidan kan han ju hävda sin villighet till samarbete i och med att han gått med på förslag som Apple gjort, och därmed fullgjort sin del av god policy.
Och att felen inte blivit avhjälpta och att Hunter ännu inte fått en fungerande dator efter så lång tid, talar ju till hans fördel. Att han definitivt bör ha ny vara eller rätt att häva köpet.
Tror även att han skulle kunna vara berättigad till skadestånd om han haft utlägg som det kostat honom.

Ursprungligen av nasserniss:

Pär, juridiskt sett har han ju rätt att reklamera inom skälig tid, 2 månader rekommenderas enligt KO, men att rätten att reklamera först går ut efter 2 år.
Så juridiskt ska det nog inte vara några problem för Hunter.
Vad som är synd är att han först gick med på att bli "bollad" runt och på att försöka att reparera datorn istället för omedelbart kräva ny vara eller återbetalning.
Å andra sidan kan han ju hävda sin villighet till samarbete i och med att han gått med på förslag som Apple gjort, och därmed fullgjort sin del av god policy.
Och att felen inte blivit avhjälpta och att Hunter ännu inte fått en fungerande dator efter så lång tid, talar ju till hans fördel. Att han definitivt bör ha ny vara eller rätt att häva köpet.
Tror även att han skulle kunna vara berättigad till skadestånd om han haft utlägg som det kostat honom.

2 månader rekommenderas ja. Men egentligen är det väl ändå 6 månader? Det är ju den nya 6-månaders-regeln som kom rätt nyligen. Men då ska man kunna bevisa att felen fanns där från början, och att de inte uppkommit p.g.a din användning. Lätt på en dator? Nja, skulle inte tro det?

Läs mitt andra svar så ser du att Apple har rätt att reparera datorn först, innan något köp hävs. Finns en kul paragraf som hjälper Apple oavsett vad Hunter vill.

Min fråga är, när Apple skickade dig till Kullander Hunter, och de vägrade laga datorn. Var det Apples fel att företaget hade mycket att göra?? Det är ju inget som Apple kan rå för. De har väl vissa avtal med företag, som ska ta sig an och "serva" Apples maskiner, men så går inte det för att företaget har mycket att göra??

Sventa46; Applestore är det enda stället som kan sälja specialbyggda maskiner (egen konfiguration). Macoteket och alla andra får nog köpa färdiga produkter av Apple bara. Inga special med diverse saker. (Större hårddisk, mer minne mm )

• Oregistrerad
  • 2003-12-01 08:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av lheidner
Att han definitivt bör ha ny vara eller rätt att häva köpet.

Tror - efter att ha följt lite av vad som skrivits (men det är ju inte alltid så klart ) att Apple vill byta varan och han vill att köpet skall återgå så han kan köpa samma vara annorstädes... Så länge Apple glatt(?) ställer upp på att byta/reparera utan onödigt dröjsmål så är man nog rätt fast i en sådan situation...

• Oregistrerad
  • 2003-12-01 09:00

Ja, ställer de upp på att byta ut datorn, så får han nog knappast pengarna tillbaka, det är sant. Men det verkar ju inte som att de är så väldans "glada" över att att gå honom till mötes med det heller utan undviker det genom att skicka runt honom.

• Medlem
  • International user
  • 2003-12-01 10:52

Om nu hunter går med på att få datorn utbytt vilket han nog tyvärr är illa tvungen att göra. Så är ju risken överhängande att det nya exemplare även lider utav ett par av de fel som den första datorn hade. Det är ju inget okäntfaktum att det är problem med maskinerna.

Huruvida hunter kommer att lyckas hävda att detta faktiskt är ett fel och att han har rätt att få pengarna tillbaka efter sitt andra byte, är jag relativt osäker över. Är det inte så att återförsäljaren har rätt att ersätta/reparera varan 3ggr? Men om problemen kvarstår så har kunden direkt rätt att häva köpet och få pengarna tillbaks, samt ersättning för de eventuella utlägg han haft under tiden.

Tro det eller ej Jag har lyckats att få Apple store Att häva dator köpet!

Jag tror inte riktigt på det hella utan först när TNT hämtar Datorn och Pengarna finns på mitt konto !

Men det ser bra ut för tillfället!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-01 12:44
Citat:

Skrevs ursprungligen av Hunter78
Tro det eller ej Jag har lyckats att få Apple store Att häva dator köpet!

Jag tror inte riktigt på det hella utan först när TNT hämtar Datorn och Pengarna finns på mitt konto !

Men det ser bra ut för tillfället!

Skönt att höra Hunter! Men det är ju för djävligt att man inte tar ansvar direkt!

Vänligen, Ylan

• Oregistrerad
  • 2003-12-01 12:46

Bara att Gratulera!

Men man ska inte behöva i 6.5 vecka för att få ett ynka svar men nu är den stora problemet löst.

Sedan väntar jag till Rev 2 av Powermac G5 kommer för då hoppas man att alla barn sjukdomar är borta!

Men ett erkännande moste ges till att dual G5 rockar stort i rå prestanda, mycket bra dator, förutsagt att alla barn sjukdomar är borta eller att man inte får ett måndags ex!

TNT Har hämtat upp datorn, så nu återstår det bara att pengarna ska komma in på mitt konto!

OBS !!

Även en kompensation har utlovats av Apple, för att Apple har misskött sig så illa mot mig!
Det finns trots allt kanske ett hopp för Apple!

Det förefaller som att Hunter78 förväntar sig professionellt bemötande från Apple. Det är ett helt riktigt krav. Däremot kan man också förvänta sig en viss professionalism från kunden också, vilket inte verkar finnas i detta fall.

Hunter78 ger ett mycket splittrat intryck, det verkar som att han hänfallit till att skälla på supportpersoner i telefon och svartmåla dem så mycket som möjligt i stället för att försöka få fram en lösning på problemet. Det är inte professionellt. Supportpersoner och helpdesk kommer att behandla dig med samma professionalism som du själv ger dem.

Hunter78, jag föreslår att du vänder dig till den part du köpte datorn från, och talar enbart med dem om problemet. Om de är villiga att ersätta din dator med en annan eller häva köpet så tycker jag du skall göra det. Annars tycker jag du skall försöka förstå varför de inte är villiga att göra det.

Så vad blir det för burk nu? eller "switchar" du . . . .?

Att läsa Hunters inlägg tar en tillbaka till tiden på en viss stor datajätte(världen näst största just nu som svalde en av dom andra största i en munsbit och sedan har magen att lägga ned deras bästa plattform/AXP)där vissa saker som dessa var satta i system. Allt enligt reglerna och chefernas önskningar.

Bevaka tråden