Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur gråbalansera en Epson 2100 med OS X

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-27 20:35

Har lite problem att få till de s/v utskrifterna på min 2100. Till OS 9 finns det ngt som heter Grey Balance (vet inte om detta är lösningen iofs) men det finns inte till OS X.

Någon som har tips på hur jag styr gråskaleutskrifterna?

En annan fråga i samma andetag; är det någon som har erfarnheter av PowerRip X från Birmy (gärna då med just 2100:an och OS X).

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-13 12:31

Hej, har precis samma problem och frågor, fick du någonsin svar på dem?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-13 12:37

Jag var igår och tittade på ImagePrint - en riplösning för just bildutskrifter (en PostScript-version finns), och det var helt sjukt hur bra gråskaleutskrifter den presterade. Kortfattat: jag beställde på studs. Å ena sidan surt att man ska behöva köpa till programvaror för att få till det, å andra sidan så var resultaten LÅNGT mycket bättre än jag någonsin skulle kunnat fantisera ihop! Kolla själv på ImagePrint

Sputnik, hej!, var kunde du kolla in ImagePrint? Jag är också intresserad av att kolla och köpa.

Marcus: ett billigare alternativ är att göra en profil för din skrivare och det papper du använder. Kameradoktorn i Stockholm kan göra det (en tusenlapp kostade det när jag gjorde det) och den profilen funkar bra. Nackdelen är att den är specifik för en papperstyp bara.

/Per

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-13 16:08

Hej!
maila "[email protected]". De sitter på söder.

Förutom att ImagePrint har profiler till "alla papper i hela världen" (inte riktigt - men VÄLDIGT många i alla fall), så har den inte mindre än 4 olika profiler till varje papper - för olika betraktningsljus. Guld värt om man vet att bilderna ska hänga i en viss miljö t ex.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-13 16:09

Jag hoppas på att jag får programmet imorgon - återkommer så fort jag hunnit testa det!

Läckert sputnik, dela med dig av erfarenheterna. Jag är *väldigt* nära att köpa ImagePrint.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-13 16:27

Absolut!:D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-27 12:58

...... sputnik,, hur gick det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-27 13:03
Ursprungligen av Fredric:

...... sputnik,, hur gick det?

Jodå, jag är mycket nöjd! Det finns hur mycket möjligheter som helst för att få bra utskrifter, men utan att göra ett skvatt så blir de över all förväntan!

Till programmet så finns det en uppsjö av profiler till de flesta på marknaden förekommande papper (oftast 4 olika profiler per papper beroende på i vilket ljus bilderna ska betraktas).

Jag slog också till på ImagePrint (efter att ha fått tips och intro av Sputnik) och är mycket nöjd med utskrifterna. Själva programmet har knöligt UI och känns meckigt, men utskriftskvaliteten är på topp.

1
Bevaka tråden