Att bränna DVD+R 4+Speed ??

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-26 20:57

Halojzan,
Jag var inne och köpte en limpa www.traxdata.com DVD+R på Claes Olhsson,, och det var 4+Speed varianten. Nu verkar det som att min PB 17" inte vill ta emot dom skivorna,,,, är det att superdriven inte supportar 4+speed??? eller är det något annat fel tro?

http://www.dvdrw.com/productupgradeportal/index_en.html

• Medlem
  • 2003-11-26 21:02

Är det inte så att din Mac bara DVD-R skivor?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-26 21:06

Jag såg just att superdriven bara tar DVD+R +2...

Den kan nog bara skriva DVD-R precis som MP skriver. Tror bestämt jag läst att Superdriven ska kunna läsa DVD+R...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-27 13:42

okej,, så det finns DVD + och -.... vad e det för djungel vi lever i??

• Medlem
  • 2003-11-27 13:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av Fredric

Det finns ju DVD RAM också.. och 3 varianer på den

• Medlem
  • Harestad
  • 2003-11-27 13:55

Det är riktigt tråkigt att det finns två standarder på marknaden för brännbara DVD-skivor. Det finns nämligen DVD-R/RW och DVD+R/RW, dessutom finns det ett format som heter DVD-ram.

Brännarna som sitter i Macarna stödjer DVD-R/RW, tyvärr så kommer du inte att kunna använda dina inköpta DVD+R skivor

Jag har en del PC kompisar som gjort precis som du fast tvärtom, alltså köpt DVD-R till + brännare. DVD-R är nämligen billigare och man försöker ju alltid spara lite pengar när man går i skolan och så. Men jag fick iallafall köpt dem billigt!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fredric

Du skulle bara veta Vill du veta mer om det så läs hela paragraf 4.3 på DVD Demystified. Var du inte chockad innan, så lär du bli det nu

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-27 15:05

Vilken tur att man köpte den största förpackningen

1
Bevaka tråden