Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cube problem

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-11-26 20:49

Hejsan

Har lite problem men min Cube. Har ingen hårddisk i den men det gick fint att starta upp från skivan och istallera OS X 10.2 på min iPod. När installationen är klar starade datorn om och sedan syns det gråa äpplet mot grå bakgrund. Men inget rör sig i nederkant och inget mer händer.

Vad kan vara fel?
Dessutom lyser en diod på moderkortet rött, DS2.

Tacksam för svar.
mvh Tim

Den röda dioden ser jag också på min fungerande Cube. Gick den att starta från cd-skivan torde den vara OK. Skaffa en hårddisk och installera OSX så ska den nog funka. Det bör nog gå att starta från en iPod också, men det kanske måste vara en HD i för att det ska gå. Eller så går det inte från en ipod. jag har läst nånstans att det inte är bra att ha iPoden som startskiva.

  • Medlem
  • 2003-11-27 05:42

Tack, skall köpa en Hårddisk till helgen och ser hur det fungerar.
Blev lite rädd bara när den röda dioden lyste, men det verkar alltså vara ok då...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-28 01:58

Intressant vore dock att få klarhet i om iPoden GÅR att köra som startdisk. Har Apple fipplat med den så det inte SKA gå eller är den bara olämplig...?? Jag har funderingar på att köra ett andra OS på en extern FW-disk, vilket i teorin är samma sak..

//hicke

  • Medlem
  • 2003-11-28 09:07

Vad jag har hört skall det gå, därför jag blev så förvånad när det inte fungerade...
Men det kankse kräver att man har en hårddisk i från början?

  • Medlem
  • 2003-11-28 10:20

Hej,
ipod fungerar fint som startdisk men den blir mkt varm efter ett tag.
/M

1
Bevaka tråden