Korkad annons

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur kan man få för sig att sätta ut en sån här annons? VEM Skulle vara så korkad att han/hon gick med på ett byte?

http://forum.macworld.se/index.php?act=ST&f=13&t=3804&

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-11-26 13:10

Det där var nog lite väl optimistiskt ja...

Ja, det var liite väl optimistiskt! Kan inte finnas någon som går med på ett sådant byte! Helt uppåt väggarna vridet!

Förresten, appropå byten, är det någon som vill byta sin G5 2x2 GHz mot min G4 Sawtooth med:
400 MHz
384 MB RAM
GeForce MX 4 32 MB grafikkort som ej är kompatibelt med Panther

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-11-26 16:04

"0 Svar sedan Oct 14 2003" Konstigt...

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-11-26 16:27

Tycker nog att annonsören är ganska generös. Trots allt så går hon/han med på att byta HD

Edit:Byter min eMac, första mod mot det mesta i macväg som är nyare än min.

• Medlem
  • International user
  • 2003-11-26 17:10

Helt omöjligt är det väl kanske inte. Tänkt dig någon som har en sådan Powerbook som efterfrågas som funderar på att köpa ny och samtidigt vill ha en behändig andradator till ungar. Lite pengar mellan för att finansiera den nya maskinen.
Visst, inte så stor chans men ändå. Dessutom kostar det ju inget att annonsera.
Jag tycker inte att annonsen förtjänar att göras sig lustig över. Det finns nog värre...

• Medlem
  • Skövde
  • 2003-11-27 15:14

En annons som man kan ha roligt åt.

blocket.se

• Medlem
  • 2003-11-27 17:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av MacJake
En annons som man kan ha roligt åt.

blocket.se

vad var det som var så roligt?

• Oregistrerad
  • 2003-11-27 17:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av Baron

Borde väl varit program säljes - dator på köpet, eller något...

• Medlem
  • 2003-11-27 17:49

ja, priset var väl inte så himla högt med tanke på vad man fick "på köpet".

• Oregistrerad
  • 2003-11-27 17:53
Citat:

ja, priset var väl inte så himla högt med tanke på vad man fick "på köpet".

Tja, jag skulle inte värdera massa gamla SCSI-grejor och OS9-program sådär särdeles högt...
Med 10.2 så är ju tillbehören "värdelösa" (och att plocka upp programen kostar ju ett par spänn), och med 10.3 så är rubbet värdelöst...

• Medlem
  • 2003-11-27 18:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
Tja, jag skulle inte värdera massa gamla SCSI-grejor och OS9-program sådär särdeles högt...
Med 10.2 så är ju tillbehören "värdelösa" (och att plocka upp programen kostar ju ett par spänn), och med 10.3 så är rubbet värdelöst...

Vad menar du?

• Medlem
  • 2003-11-27 18:13

Det är inte utan att man börjar spana in sin gamla SE30 med viss respekt. Har en Stylewriter till den också, månne man sitter på en guldgruva?

• Medlem
  • 2003-11-29 19:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av orat
Det är inte utan att man börjar spana in sin gamla SE30 med viss respekt. Har en Stylewriter till den också, månne man sitter på en guldgruva?

Ja en SE 30 är ju snudd på antik. Håll på den ett tag till och du kan få multum. Jag tycker att man borde kunna få ett fyrsiffrigt belopp för sin gamla pizzabox, har i alla fall sett en del försök i den vägen senaste par åren. Går det så går det, precis som de andra annonsörerna antagligen tänkt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-29 23:16
Citat:

Du skojar vad??? Det där kan vara värt 2-3000 (Ok kanske 4000 för dem som tycker om gammal junk. Jag skulle knappt ta emot det om nån gav mig det...).

G3-annonsen hade jag prutat på, jag skulle kunna ge max 10.000 kronor för allt, möjligen något mer. Förutsättningen är naturligtvis att jag vet att det är vad jag klarar mig på och sannolikheten är stor att det går att producera mycket bra grejer med den utrustningen.

Jag tyckte faktiskt det fungerade bra för fem år sedan så varför skulle det inte kunna användas idag?

Okey, vem vill inte ha en G5a med 10.3 och nytt everything men det där paketet är ju inte så dumt ändå om man vill ha en entry level layoutstation.

Programvarorna är väl en stor del av priset?

Själva G3an och skärmen är inte värd så jättemycket - jag har sålt en massa G3 Desktop för 995,- per styck och 20" skärmar för 695kr styck.

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-11-30 18:36
Citat:

Vad menar du?

Tror han menar vad han skriver.. :rolleyes:

• Medlem
  • 2003-11-30 19:01

det är möljigt att jag jobbar i en långsam bransch, men programmen är ungefär de som används, i dessa versioner, än i dag på de sex dags/kvällstidningar jag känner till tekniken på. Man skulle utan vidare kunna ge ut exempelvis DN med den där maskinen med det innehållet. (Och glom inte att den hade Acrobat Reader 4.0 )

Jag har en trasig imagewriter från 1987 - skulle vilja byta den mot en 12" G4 iBook.:D

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-30 19:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av Svante S
Jag har en trasig imagewriter från 1987 - skulle vilja byta den mot en 12" G4 iBook.:D

jag e på,,, men är det okej med en två veckor gammal PB 17"??

1
Bevaka tråden