Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Handelsbanken suger !!!!!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet inte vad man ska säga om skiten men nu byter jag bank, eftersom klåparna på handelsbanken insisterar på att man måste köra Netscape 4.79 !!!

Dessutom så har man ingen support för OS X ännu, "men det kommer nästa år"...
Visst, det gör det ju alltid...

Otroligt att handelsbanken inte har lite mer koll på läget, så nu byter jag bank !!!
Kan ni rekommendera någon bank som är bra och som har Mac stöd i sin internetbank ?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-25 13:48

Nordea funkar nog med allt...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-25 13:52

Föreningssparbanken funkar bra med osx och safari.

Länsförsäkringar funkar bra med osx och explorer (tyvärr ej med safari)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-11-25 13:52

FSB funkar rätt bra. http://www.foreningssparbanken.se/sst/inf/out/infOutWww/0,,24181,00.html
Det mesta går bra i Safari, men jag kör oftast IE för säkerhets skull när jag ska banka.

Edit: Jaha, så var man lite efter igen...

Jag står fast vid att det är andra saker som är viktigare vid val av bank än om den banken stöder alla tänkbara kombinationer vad gäller operativsystem och web-läsare. Om jag nu måste ha kvar Netscape 4.7 och köra Classic så får jag acceptera det tills stödet för 10:an kommer. Om jag slösar 15-20 Mb av min 160 Gb-hårddisk så är det väl inte hela världen. Handelsbanken är t ex den bank som har lägst avgifter för diverse tjänster eller så har dom inga avgifter alls. Föreningssparbanken är den bank som normalt sett alltid varit först med att införa avgifter.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-25 14:06

Vägrar köra Internet Explorer...
Använder Mozilla Firebird när jag ska banka...

Fungerar utmärkt mot SEB.
Även ett bra alternativ när man sitter på windows och inte vill/vågar använda IE pga alla säkerhetshålen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-25 14:24

Föreslår Skandiabanken. Bra internetbank, fungerar med Netscape 6 och uppåt för mac. Billig bank, t ex inga uttagsavgifter i utlandet. "Hög" ränta på bankkontot med mera.

Safari funkar inte med SEB?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-25 15:54

Nix, inget SEB med Safari.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
* Aktiverar debugmenyn i Safari (tips om det finns här på 99mac eller www.macosxhints.com)

* Välj Debug, User Agent, Mozilla 1.1

Då blir SEB glad och släpper in dig med Safari.

Detta är förstås onödigt krångligt och därför bör SEB tillåta Safari direkt.

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2003-11-26 09:52

Tackar för tipset!

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-26 10:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av Likvid
Safari funkar inte med SEB?

Jag vägrar använda IE och kör med Safari Enhancer och ställer om till NS 4.79 när jag skall banka med SEB.
Funkar fint.

/ E

1
Bevaka tråden