Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adressboken, bluetooth och SMS

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-11-21 23:40

Hallåj!

Någon annan som tycker SMS funktionen i adressboken är lite skakig? Är ju helt klart en RIKTIGT schysst finess som man vill använda! För mig funkar allting bra förutom en sak... Bara ca 50% av meddelandena kommer fram... Vilket kan vara "lite" irriterande! Blev tillslut så att jag i princip var tvungen att ringa upp å kolla ifall SMSet kom fram!

När det funkar är det ju klockrent men med det här problemet blir det helt obrukbart!

Andra erfarenheter? Av tidigare diskussioner verkar det som det funkar för de flesta när man väl fått igång det, eller?

Har förövrigt en T68i med Comviq (ej kontant).

/Alexander

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-11-22 01:22

Hur väljer man att skriva sms från datorn? Enda gången jag får det valet är när någon ringer och det visas vem som ringer på skärmen på datorn...och där står det "skicka sms" eller nåt i stil med...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Alex
Hallåj!

Någon annan som tycker SMS funktionen i adressboken är lite skakig? Är ju helt klart en RIKTIGT schysst finess som man vill använda! För mig funkar allting bra förutom en sak... Bara ca 50% av meddelandena kommer fram... Vilket kan vara "lite" irriterande! Blev tillslut så att jag i princip var tvungen att ringa upp å kolla ifall SMSet kom fram!

När det funkar är det ju klockrent men med det här problemet blir det helt obrukbart!

Andra erfarenheter? Av tidigare diskussioner verkar det som det funkar för de flesta när man väl fått igång det, eller?

Har förövrigt en T68i med Comviq (ej kontant).

/Alexander

Jag tycker nog det har fungerat bra sånär som på den däringa buggen som antyder att jag bara har 68 tecken kvar innan jag ens skrivit första tecknet. Men det löser jag med dubbelklick och ett backsteg så har jag alla mina 160 tecken to go.
Åtminstone tror jag att alla sms går fram. Oftast får jag svar som tyder på det. Jag har en t68i med telia-abb.

Citat:

Skrevs ursprungligen av carpark
Hur väljer man att skriva sms från datorn? Enda gången jag får det valet är när någon ringer och det visas vem som ringer på skärmen på datorn...och där står det "skicka sms" eller nåt i stil med...

När man pluggat in sin BT-adapter så dyker det upp en liten symbol under trafikljusbollarna i övre vänstra hörnet på Adressbokens metalliska standardfönster. (se fig 802.11g)

figur 802.11g

klickar du på den så att den blir blå (som i figur 802.11g) så är det bara att klicka omedelbart till vänster om (eller högerklicka på) det mobilnummer man vill sms:a till!

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-11-22 19:36

oohh.....fräckt!

Coolt!
Men hur vet man att smset har skickats? Det händer ju inget på telefonen?

Och hur ställer man in så att man får svar på smse till datorn ?

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-11-22 20:45

nä konstigt. men testade och skicka till mig själv och det funkade fint......så det skickas. men man får aldrig reda på att det tar någon tid att skickas eller att det har skickats.

om man ska göra det komplicerat för sig

Varför kan jag bara skriva ca 60 tecken i ett sms från datorn?

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-11-22 20:54

gör som David Slättne skriver ovan...

det är en bugg. dubbelklick och radera så får du 160 tecken.

Citat:

Skrevs ursprungligen av southtown
Coolt!
Men hur vet man att smset har skickats? Det händer ju inget på telefonen?

Och hur ställer man in så att man får svar på smse till datorn ?

När du har ställt in (enligt ovan) för å skicka sms så tar datorn hand om inkommande sms också. och skulle någon ringa dig på nallen så meddelas du om detta i en liten smutt textruta på datamasinen...

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-11-22 22:05

mm det är riktigt läckert

tar det batteri på telefonen att ha bluetooth påslaget?

ja det kan du ge dig på!!

  • Oregistrerad
  • 2003-11-23 00:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av southtown
Varför kan jag bara skriva ca 60 tecken i ett sms från datorn?

Jaguar?

Jag har upptäckt en bugg som kom med 10.3 (iaf på min dator!)

Jag har bara 68 tecken ledigt när jag skapar ett nytt SMS!

Det finns två osynliga tecken som tar upp plats:

Raderar jag dom (skift+högerpil) så är det som vanligt:

Men det är något konstigt med 'Adressboken' i Panther!

Har en T610, fungerar jättedåligt att skicka SMS, dom flesta kommer inte fram!

Sen är det mer som är konstigt, konstigt språk:

Senast redigerat 2003-11-23 00:36
  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-23 14:22

Många bilder som inte fungerade där...

EDIT: Fungerar aldeles utmärkt nu.

Senast redigerat 2003-11-23 15:27
  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-11-23 14:28

funkar för mig?

hmm. nån som har testat om det hela funkar med mms? får man upp mms:et på datorn om det kommer?

antar att det inte gör det. men men...

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-23 15:27

Testa vettja. Vodafon och grabbarna har väl MMS tjänster på sina hemsidor om jag inte missminner mig.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-11-23 15:33

grabbarna?

men sånt kostar väl även det pengar....bajs

detdär när jag skickar mms från min t610 så kommer jordgloben upp som att den kopplar upp mot nätet....måste telefonen göra det när den skickar mms? strange

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-23 21:05

Vodafone erbjuder just nu gratis MMS, fram till den 31/1 tror jag det var. De körde samma grej när jag köpte min 7650, och då skickades det en hel del MMS vill jag lova.

De hade även en tjänst tidigare på sin webplats där man kunde testa att skicka MMS. Ser dock inte ut att finnas kvar.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-11-23 21:10

..men det är inte gratis för oss som har haft abonnemanget nån månad?

1
Bevaka tråden