Var reparerar man iBooken lämpligast?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-11-19 13:02

Min iBook har problem. Den röda färgen verkar ha dött på skärmen. Det bara flimrar konstigt. Men kopplar jag den till en extern skärm ser det bra ut på den.

Vet ni var man lämpligast lämnar in den för service? Ringde Apple, men jag vet inte... Vore trevligare om man kunde lämna in den inom landet.

• Oregistrerad
  • 2003-11-19 13:10

Tror dom skickar den till Holland i vilket fall?

Hade också problem med min iBook-skärm, lämnade in till den lokala machandeln Macadmic här i Uppsala som skickade den till Holland där det byttes logikkort. Fick tillbaka den på 3 dagar.

Vad har ni för modeller på iBook'sen så man vet om man skall oroa sig eller inte?:confused:

Lan-Master skall väl fixa iBooks?

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-11-19 14:12

Jag har en iBook 600 combo (kodnamn Late 2001) som jag köpte i januari 2002. Den är inte purung alltså...

Men störande i alla fall.

• Oregistrerad
  • 2003-11-19 14:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av sbjihp
Vad har ni för modeller på iBook'sen så man vet om man skall oroa sig eller inte?:confused:

Min är en "iBook (Mid 2002)" 600 Mhz, inköpt i november förra året, tror det var i våras jag hade problem, sen dess har den rullat stabilt.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-11-19 14:34

Ringde precis Lan-master och de ville ha 650:- för att titta på den, och sen 900:-/timmen för reparation.

Är det värt?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Kalle W

Är det värt?

Vad är alternativet?

1500:- är ju billigt om det fungerar sedan. Har du kollat runt och försökt luska ut vad felet är?

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-11-19 15:28

Tja... Alternativet är väl att köra bara med extern skärm.

En ny iBook är ju inte skitdyr heller. 10 500:- med lärarrabatt.

Men den är ju pigg fortfarande bortsett från bilden.

• Oregistrerad
  • 2003-11-19 16:05

Mig veterligen byts allt skärmrelaterat i Holland, så att skicka iväg den blir oftast enda alternativet. Antagligen får du ett förslag om "flat rate" vilken innebär att allt som anses felaktigt byts ut.
Ta backup på hårddisken, för ibland byts den varken man vill eller inte.

• Medlem
  • International user
  • 2003-11-19 18:26

Ja, och de där "flat rate" reparationerna där de byter TFT skärmar brukar ju vara riktigt prisvärda. 11.200kr + 600kr frakt (exkl. moms) för reparation av en Cinema Display 22".

14.750kr fast pris för den servicen enligt Lan-master. Billigt värre.

Men en iBook är säkert billigare.

1
Bevaka tråden