Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förhandsvisning programmet Bra eller dåligt!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Förhandsvisning programmet som följer med Os X Panther.
Jag undrar om det är ett bra program för jag upplever det som väldigt slött, ta t.ex. Metros PDF från 2003-11-17 via Metro.se hemsida.
Jag bläddrar iden med hjälp av Förhandsvisning programmet och hoppar mellan vissa sidor t.ex. sid 1 till 10 det går som sirap tycker jag trots att PDF – filen bara är på ynka 3 MB.

Jag har en Dual G5 med 2GB Ram m.m det flyter inte alls!
Kan man göra något åt prestanda! Någon inställning!

Finns det andra PDF program som är bättre än Förhandsvisning!

  • Oregistrerad
  • 2003-11-17 17:02

Tycker Förhandsvisning är suveränt - ett sätt att speeda:t, som jag inte nyttjar, är att ta bort miniatyrerna.
Metros sida tycker jag är seg oavsett hur man försöker titta : G4/förhandsvisning, G4/acrobat reader, peze/acrobat reader, peze/acrobat sketfull... Av dessa tycker jag förhandsvisning flyter bäst - men det kan ju finnas fler snabbare måhända...

Jämförde på motsvarande hårdvara här. Jag trycker på pil ned och ser hur sidorna rullar neråt i hög fart. Farten avtar i mitten som du påstår men det beror ju troligen på bildmaterialet där. Hursomhelst så bläddrar den snabbare än jag kan hinna med att uppfatta vad som finns på sidorna.

Tar upp filen med Acrobat 6. Den scrollar i halva farten + att processorfläktarna går igång. Det gjorde dom inte i Förhandsvisning.

Vill du göra en sån där superduperscroll som Apple hade i reklamen så ta fram en sån där PDF manual som följer med programmen. Med bara text på sidorna är det sjukt snabbt.

Jag saknar smidigt zoom-snabbkommando i Preview.

Ursprungligen av Andersson:

Jag saknar smidigt zoom-snabbkommando i Preview.

Kringla + plus och kringla + minus. Har man multitouch så borde det funka att pincha och ha sig.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-03-29 14:27
Ursprungligen av irrelogical:

Kringla + plus och kringla + minus. Har man multitouch så borde det funka att pincha och ha sig.

Multitouch fanns inte 2003 när frågan ställdes.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-17 21:37

Jobs tog upp det på Keynoten att preview i Panther är mycket snabbare än tidigare versioner. Och att den hanterar pdf snabbare än Acrobat... Fast allt går ju fortare på Macen... enligt honom

preview.app dominera.

varför kan inte adobe fatta jag med en pdf reader (läs: adobe reader) vill göra just det läsa en pdf utan onödigt juks.

fattar inte ens varför jag installerade acrobat reader....

*går och gömmer sig*

Undrar vad den här tråden gjorde bland "Nya diskussioner"...

Ursprungligen av irrelogical:

*går och gömmer sig*

Undrar vad den här tråden gjorde bland "Nya diskussioner"...

Den låg bland "Nya diskussioner" därför att en ny medlem hade slängt in ett inlägg som handlade om något helt annat. Det inlägget är numera flyttat till en ny tråd.

/Mod

1
Bevaka tråden