Dålig, sämre, sämst, AppleStore

Tråden skapades och har fått 74 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Beställde 10.3 i början av vecka 43, dom trodde att jag skulle ha den i början på v.44, jag ringer i slutet på v. 44 och får besked att den skall skickas till mig så att jag har den i början på v.45.

mail 31 okt.

Bästa kund!

Vi är glada att kunna meddela att din beställning från Apple Store nu är klar för leverans från vår fabrik, vilket betyder att du inom de närmaste dagarna kommer att få dina varor levererade till din leveransadress.
-------------------
mail 4 nov.

Vi är glada över att kunna meddela dig att din beställning nu är klar för leverans. Tyvärr har vi dock för närvarande en försening på våra leveranser om 4 - 5 arbetsdagar vilket leder till att våra leveranstider ökar från de normala tre till fem arbetsdagarna som det normalt brukar röra sig om.
--------------------
mail 12 nov.

Vi är glada över att kunna meddela dig om att din beställning nu är med TNT och kommer att bli levererad inom en till två dagar

Vi ber att få tacka för ditt tålamod.
--------------------
Jag beställde PS och GoLive av Adobe 12 nov, det kom fram idag från Ireland. Jag har beställt böcker ifrån Amazon USA 27 okt. dom kom i början på veckan.

Idag 14 nov. har jag fortfarande inte fått OS X 10.3, hade tänkt och köra en ren installation på min nya 12" PB av det blir det inte. Skall hålla ett föredrag på mån. och kan inte vänta längre utan måste installera program för presentationen. Apple Store tackar mig för mitt tålamod, själv konstaterar jag bittert att AppleStore och Apple Sverige än en gång skiter ut sig totalt och det är långt ifrån första gången.

• Medlem
  • Tyresö
  • 2003-11-14 21:40

Jag har en beställning av Keynote som jag väntar på sedan 1 november. Har inte sett röken av det. Ringde tisdag denna vecka och fick besked om att "det kommer nog i morrn. Det skickas ju med post vettu så det kan ta några dagar".

Detta var det första och helt klart sista gång jag anlitar AppleStore.

• Oregistrerad
  • 2003-11-14 23:05

Jag tycker att AppleStore varit väldigt bra och tillmötesgående varje gång jag handlat där. Dessutom är de oftast klart billigast (iaf om man är student och har mecenat-kort).
Ville bara ge litet motvikt till de negativa upplevelserna ovan, vilka förvisso låter tråkiga.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2003-11-15 00:32

Viss läsning i ämnet finns under följande tråd:
Leveranser av iBookG4

/tc

Har egentligen mer att invända mot Applestore som jag anser vara under all kritik, här är ytterliggare ett exempel:

Man uppmanas till att sända mail när man ringer till dom. Men när jag talade med dom så sa dom att ca. 2 veckors väntetid fick man räkna med om man ville ha svar via mail. Hallå Apple det är MS som har 90% monopol och kan agera nonchalant.

Har sänt mail till AppleStore och båda gångerna har jag inte fått svar men väl följande mail. Så inte ens svar inom två veckor mäktar dom med.

"B‰ste Apple Store kund,

Vi ber att f tacka fˆr ditt e-brev och vi ber om urs‰kt ˆver att du inte har
erhÂllit nÂgot svar frÂn oss. PÂ grund av det oerhˆrda intresset ˆver vÂra
nya produkter och det faktum att Mac Expo nyss gick av stapeln i Paris har
vi inte kunnat svara p din frÂga inom en rimlig tidsperiod.

Vi vill nu fˆrsˆka fˆrb‰ttra servicenivÂn och vi ber d‰rfˆr alla kunder med
en brÂdskande frÂga att s‰nda meddelandet till oss p nytt, med ditt order-
nummer inkluderat, s att vi kan fˆrsˆka lˆsa ditt problem p ett tillfreds-
st‰llande s‰tt."

Här har dom ju lyckats sända mail med radbrytning, men varför skall jag behöva ändra default inställning på min mac mailclient för att få svenska tecken?

• Avstängd
  • 2003-11-15 11:56

Jag har handlat alla Mac prylar jag har från Applestore. Först från 020-120 99 71. Sen "one-klick"
Jag pratat med supporten och det har altlid fungerat.
Men jag misstänker att personalomsättningen är hög Så om man råkar ringa när det är "färsk" personal så kan det bli fel.
Det är lockande att åka till Irland men många timmars arbete med kanske låg lön gör väl att många ger upp eller hittar andra roliga jobb.
Första gången jag ringde så skrev jag upp namn och direktmail till den jag pratade med då var det lätt att reda ut mina frågor. Men sen har jag pratat med olika personer både svenska och engelsktalande.
Vad jag TROR är att Apple bör se över löner och annat för attt kunna behålla duktig personal. Har fått den känslan när man pratat med Apple-personal.
Telemarketing ( kan man jämföra med ) har väl i allmänhet stor omsättning på personal.

Jag har handlat från Applestore ett antal gånger utan minsta problem och kommer så fortsätta göra.

Det sämsta stället jag handlat ifrån är macdirekt men som tur var konkade skiten för ett bra tag sen. Det flashiga systemet med att inte ha eget lager var ju inte så j-a lyckat. 3 i lager hos leverantören stod det, 0 fanns det, 1 månad tog det.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2003-11-15 14:51

Pirre och Rickard A...det är beundransvärt att ni betraktar er som immuna mot den dåliga service som vi många andra drabbas av.

Vad beträffar personalen i callcentret tycker jag bara synd om dem, de är ju knappast ansvariga för ett av planetens sämsta logistiksystem.

/tc

Citat:

Skrevs ursprungligen av ThomasC
Pirre och Rickard A...det är beundransvärt att ni betraktar er som immuna mot den dåliga service som vi många andra drabbas av.

Vad beträffar personalen i callcentret tycker jag bara synd om dem, de är ju knappast ansvariga för ett av planetens sämsta logistiksystem.

/tc

Precis min åsikt, "planetens sämsta logistiksystem" är spiken på huvudet

En gång är ingen gång, två gånger är en gång för mycket och tre gånger eller mer är en katastrof. Kan bara nämna att i samband med min beställning av dator så beställde jag även QT Pro, licensnyckel skulle komma med mail, har fortfarande inte fått något mail. Jag återkommer inom kort med fler exempel.

Nuvarande ordning orsakar Apple mycket badwill......

• Avstängd
  • 2003-11-15 17:19
Citat:

/tc

TjoHo du. Jag är väldigt kritisk när det gäller sälj.
När det gäller Apple så kommenterar jag bara från min egen erfarenhet.
Och lägger in eventuella fel som det kan bero på. Hoppas nu att Oscar Bjers (som jag förövrigt mailat privat att han skall kolla upp all kritik här på 99Mac.)
Jag är snabb att kritisera men kan också ta befogad kritik vad gäller mig som person och de krogar med personal jag haft + plus mina uppdrag som platschef för resemål.
Men skall man ha bra och motiverad personal så krävs det en del och med Apples framtida expansion så tror jag att det kan lyckas.

Tack, jag skall kolla det
Oscar

On [DATE], "[NAME]" <[ADDRESS]> wrote:

Hej! Det är några som är väldigt irriterade på Apple och Applestore
Kolla lite inlägg på 99mac.com
Nog bra om du tar några i örat på försäljningen borta på Irland.

M.v.h. Pier

Edit. lagt in svar från Oscar Bjers

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-11-15 17:21

Det är konstigt, jag har handlat massot på AppleStore for Education och det mesta kommer mycket snabbt, minst lika snabbt som Dell, om inte snabbare. Aldrig något strul, det enda som tagit tid är den beställning jag har inne på en PBG4 15", men det visste jag om, den har nog legat inne en månad nu...

• Avstängd
  • 2003-11-15 17:28

>Bollman Vi bor i sega Skåne
Vi kanske upplever det snabbt.
Alla andra är storstadsstressad-förgiftade

Men gött är det. Flextid , långlunch mycke ma?ana

Ha de hoppas vi ses på onsdag

N et med krok ville inte från textpaletten ännu en Pantherbug?

Hoppas alla förstår ändåå

• Oregistrerad
  • 2003-11-15 17:40

Jag hade stora besvär med min leverans av Panther.

Jag beställde den i början av oktober. Den 21 oktober fick jag besked att den hade skeppats. Efter ett par dagar ringde jag och frågade när/hur den skulle leveras (ville gärna ha den innan helgen). Dock fick jag inget mer besked än att höra av mig nästa onsdag om den inte hade kommit.

På måndagen 27 efter att ha kollat websidan med leverans uppgifter och ingen uppdatering hade skett ringde jag Apple. Som svar fick jag att den hade skeppats och då fick jag ett TNT tracking nr. Jag ringde TNT och dom sa att Apple hade loggat paketet i deras sytem men att dom inte hade skickat något paket fysiskt.....

Nu började jag undra... Jag ringer Apple och framförde detta. Dom gav mig ett ref nr och skulle undersök. Jag framförde vad TNT hade sagt. Dagen efter ringde jag igen (dvs onsdag) dom har nu konstaterat att paketet inte har skickats korrekt. Men dom skulle undersöka lite till. På torsdagen verifierade dom att det TNT sa var korrekt och nu lovade dom att skicka ett nytt paket.

Jag bad dom då att skicka detta paket express eller likande...

På lördagen får jag ett nytt leveransbesked av Apple. Efter att ha väntat några dagar så ringer jag Apple igen och får ett nytt tracking nr hos TNT. Denna gång har det uppdaterats lite mer men den har fortfarande inte kommit. På onsdagen ringer jag TNT igen och dom säger att paketet troligen kommer på torsdag. Detta sker inte och nu när jag kollar tracking nr visar det sig att paketet befinner sig i Norge.... Vidare meddelar TNT att paketet har skickats som ekonomitpaket....

Slutligen på fredag så får jag mitt paket!!!!

Jag kan ju bara säga att dom gånger jag har beställt saker ifrån USA har det varit betydligt smidigare och snabbare leverans. Men framför allt dom har hållit vad dom lovat!!! Vilket är det viktigaste.

/Frodo

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2003-11-15 20:19
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
>Bollman Vi bor i sega Skåne
Vi kanske upplever det snabbt.
Alla andra är storstadsstressad-förgiftade

Men gött är det. Flextid , långlunch mycke ma?ana

Att försöka göra narr av folk som har berättigad kritik gentemot AppleStore verkar föga moget.

AppleStores behandling av kunder drabbade av förseningar är under all kritik, och ligger i nivå med din humor.

/tc

Senast redigerat 2003-11-15 22:50
  • Avstängd
  • 2003-11-15 21:35
Citat:

Att försöka göra narr av folk som har berättigad kredit gentemot AppleStore verkar föga moget.

AppleStores behandling av kunder drabbade av förseningar är under all kritik, och ligger i nivå med din humor.

/tc

Humor? Trodde det var självkritik.

Vem är du i nivå med?
Vadå kredit.

Varan levererad sen betala då är det kanske kredit. Vilket står på fakturan antal dagar.
Betala i förskott då har man en fordran.
Vilket skall minskas med ränta.
Om man nu har ränta som allmänt avtal.
Vilket inte Araber har om vi nu skall findra alla köpeavtal.

Ok. min story från början.

Beställer PB 12" med div. tillbehör den 17 sept.
Den 1 okt. mailar jag AppleStore att jag annulerar hela ordern och ber dem maila tillbaks en bekräftelse, (det svar jag får på mitt mail kommer 8 okt. Bäste Apple Store kund,
Vi ber att få tacka för ditt e-brev och vi ber om ursäkt över att du inte har erhållit något svar från oss. På grund av det oerhörda intresset över våra nya produkter och det faktum att Mac Expo nyss gick av stapeln i Paris har vi inte kunnat svara på din fråga inom en rimlig tidsperiod.
Vi vill nu försöka förbättra servicenivån och vi ber därför alla kunder Med en brådskande fråga att sända meddelandet till oss på nytt, med ditt order-nummer inkluderat, så att vi kan försöka lösa ditt problem på ett tillfreds-ställande sätt.
Med Vänliga Hälsningar,
Apple Store Team)
-------------------
Den 3 okt. får jag följande mail.
Bästa kund!

Vi är glada att kunna meddela att din beställning från Apple Store nu är klar för leverans från vår fabrik, vilket betyder att du inom de närmaste dagarna kommer att få dina varor levererade till din leveransadress.

Beställningsdatum : 17-09-2003

Något förvånad då jag mailat om annulering, så jag ringer upp AppleStore och säger att jag vill annulera ordern, inga problem säger dom men det kan vara svårt att stoppa ordern så det finns en chans att den kommer att komma fram och då får jag låta den gå i retur, (något märkligt då varorna inte ens har lämnat fabriken, planetens sämsta logistiksystem var ordet).

Den 4 okt. får jag följande mail:
Tack för att du har köpt en Apple-produkt från Apple Store.
Vi på Apple är stolta över våra produkter, och uppskattar våra kunder.... bla,bla
AppleCare Protection Plan, Ett kraftfullt testverktyg - TechTool Deluxe från MicroMat. (Teckande detta förra året för min iMac men har inte sett skymten av TechTool Deluxe, nämnde detta när jag gjorde min nya beställning, dom skulle se till att det skickades till mig. har fortfarande inte fått något).

Den 6 okt. får jag följande mail.
"Tack för din beställning på Apple Store.
Vi är glada över att kunna meddela dig att din beställning nu är klar
för leverans.
Tyvärr har vi dock för närvarande en försening på våra leveranser om
3 - 4 arbetsdagar vilket leder till att våra leveranstider ökar från de
normala tre till fem arbetsdagarna som det normalt brukar röra sig om.
Vi beklagar om detta leder till problem, men vi kommer att göra vårt
yttersta för att leverera din order så snabbt som möjligt."

Ser att dom även har belastat mitt kort, ringer upp AppleStore jag har ju annulerat ordern, och som dessutom enl. ovanstående mail är försenat. Får samma svar som tidigare "det kan vara svårt att stoppa ordern så det finns en chans att den kommer att komma fram och då får jag låta den gå i retur" och jag tvingas ligga ute med pengar pga. logistik värdigt Bluff & Båg AB.

Skickar mail den 8 okt får svar 16 okt.
"Bäste Apple Store kund,

Vi ber att få tacka för ditt e-brev och vi ber om ursäkt över att du inte har
erhållit något svar från oss. På grund av det oerhörda intresset över våra
nya produkter och det faktum att Mac Expo nyss gick av stapeln i Paris har
vi inte kunnat svara på din fråga inom en rimlig tidsperiod.

Vi vill nu försöka förbättra servicenivån och vi ber därför alla kunder med
en brådskande fråga att sända meddelandet till oss på nytt, med ditt order-
nummer inkluderat, så att vi kan försöka lösa ditt problem på ett tillfreds-
ställande sätt."
Hallå Apple!!!! AppleExpo ägde rum 16-20 sept att komma dragande med, visar bara på dålig organisation + det faktum att när man ringer AppleStore så uppmanas man att maila AppleStore. vet högerhanden vad vänsterhanden gör? Tydligen inte hos AppleStore!

Får följande mail den 13 okt.
From: do_not_reply_sec@invoice.euro.apple.com
Date: Mon Oct 13, 2003 2:35:59 AM Europe/Stockholm
To: (withheld recipients)
Förfallodag: 03.10.2003

Varorna kommer vid en tidpunkt då jag inte är på plats, så dom tas emot (hade jag varit på plats så hade dom gått i retur). Efter att tänkt hit och dit under några dagar så beslutar jag mig ändå för att behålla varorna orkar inte med mer strul och dessutom behöver jag en ny dator förr eller senare. Alla förseningar har ju det positiva med sig att jag får med Panther då den 8 okt. gäller, men icke dom har dragit beloppet från kortet den 7 okt det gäller som lev. dag och inte fakturadatum som är 10 okt. Jag ringer AppleStore och meddelara att jag behåller varorna men kräver Panther. Ingen Panther i sikte så jag ringer upp efter v44. Ingen Panther ligger inlagd, så AppleStore lägger in Panther igen. Som jag skrivit tidigare ingen Panther trots löften om leverans, datorn har legat oanvänd då jag vill ha en ren installation. F.ö. så ringde TNT i måndags 10 nov. Nu har den kommit tänkte jag, men icke det gällde varor som dom skulle hämta upp som skulle i retur till Apple, ha,ha,ha,ha AppleStore hade inte ens lyckats fatta att jag annulerat annuleringen. Jag meddelar att det är Apple som är struliga och att dom inte behöver hämta varorna, ha säger att det inte är första gången som Apple strular (om detta är sant eller om TNTs policy är att hålla med kunderna vet jag inte).

Och som grädde på moset så ser min order ut så här.

filen kom inte med. Ingen Panther men väl en kopia på något som redan är levererat och som jag fått. Vad säger man????

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-11-15 22:17

Ja, man måste ju säga att detta verkar synnerligen dålig hanterat, inte tu tal om det. Nästa gång tycker jag du ska fråga efter deras överordnande för detta skadar hela företaget Apple, det _måste_ vara något "ruttet" i systemet och det bör du framföra, lugnt och sansat.
Felet många gör är att hetsa upp sig och bli personliga och låta känslorna svalla.
Dessa argument kan inte bestridas, har du blivit behandlad så här ska du ha kompensation men fokusera på att du vill _hjälpa_ Apple för om det kan gå till så här så har Apple Store problem med sin logistik och kommunikationsvägar, så är det bara.

Citat:

Skrevs ursprungligen av bollman
Ja, man måste ju säga att detta verkar synnerligen dålig hanterat, inte tu tal om det. Nästa gång tycker jag du ska fråga efter deras överordnande för detta skadar hela företaget Apple, det _måste_ vara något "ruttet" i systemet och det bör du framföra, lugnt och sansat.
Felet många gör är att hetsa upp sig och bli personliga och låta känslorna svalla.
Dessa argument kan inte bestridas, har du blivit behandlad så här ska du ha kompensation men fokusera på att du vill _hjälpa_ Apple för om det kan gå till så här så har Apple Store problem med sin logistik och kommunikationsvägar, så är det bara.

Sa jag att jag ägde aktier i Apple? Jag tror på företaget och på deras produkter. En massa med begåvade människor jobbar häcken av sig hos Apple. Ibland blir det fel, som med nya al. 15" skärmen, tråkigt men sånt händer alla företag, inte alltid Apples fel. Men den erfarenhet jag har ifrån AppleStore Sverige sår ett tvivel, tänk om det är så här Apple fungerar? Inte blir det bättre av att jag var på "Apple State of the Art " i Göteborg, ännu i mitt tycke ett duktigt magplask. Ingen ljudanläggning så man hörde inte vad dom sa, fel lokaler trångt och bökigt. Såg en iBook som saknade flera tangenter. Det hela gav ett oseriöst intryck, det kanske funkar för hängivna Mac entusiaster men lär inte vinna några nya Mac användare särskilt inte företag.

Apple tar duktigt betalt för sina produkter, med all rätt, det är bra produkter. Men service & support är bland det sämsta jag varit med om. Och inte bara en gång utan flera gånger, läser man sedan insändarspalten i MacWorld Sve. så blir man nästan mörkrädd.

Det bästa för Apple och oss kunder i Norden vore väl att informera Apple USA så att dom kunde avskeda en gäng välbetalda chefer, in med ett nytt gäng förhoppningsvis kompetenta chefer. Vad skulle kunna bli sämre?

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2003-11-15 22:45

Ännu en variant:

3 nov: IBook skeppad från Taiwan. Pengarna dragna samma dag från mitt konto. Mail samma dag från AppleStore:
B”sta kund!

Vi ”r glada att kunna meddela att din best”llning frÂn Apple Store nu levereras
ifrÂn fabrik. Inom de n”rmaste dagarna kommer du att bli kontaktad av transportf–retaget
f–r att avtala tid f–r leveransmottagandet.

Vi ”r glada att kunna meddela att din best”llning frÂn Apple Store nu ”r klar f–r leverans frÂn
vÂr fabrik, vilket betyder att du inom de n”rmaste dagarna kommer att f dina voror levererade
till din leveransadress.

Leveransuppgifter skall kunna ses på AppleStores sida om ett dygn.

6 nov mail från AppleStore:
Dear Applestore Customer,

Thank you for your recent Applestore order.

We are happy to advise you that your order is now in transit. Unfortunately
we are experiencing a small delay of approximately 4-5 working days ( in
addition to our original quote of 3-5 working days) on this shipment.

We apologise for any inconvenience caused and endeavour to deliver your order as soon as possible.

Kind regards,
Applestore

Fortfarande finns ingen uppgift om leveransstatus på AppleStore. Ringer och hör om skälet till förseningen. Får lyssna i drygt 30 minuter på en inspelad kärring som säger att jag kan maila om jag inte vill sitta och vänta. Får besked att TNT har problem med sin data, och att det därför inte finns någon uppgift om vad leveransen finns.

10 november finns fortfarande inga uppgifter om var leveransen befinner sig. Ringer och får lyssna på den inspelade kärringen igen. Långt om länge får jag tala med en människa som meddelar att min leverans nu passerat tullen i Luxemburg och skall vara hos mig om en eller två dagar. Man skall se till att TNT loggar in leveransen så att statusen fungerar på hemsidan.

14 november har fortfarande inget anlänt. Ringer och lyssnar på tjatkärringen igen. Kommer så småningom fram och får beskedet att runt 3000 europaordrar ligger i Luxemburg och att datasystemet inte fungerar. Man säger sig nu hantera allt för hand och kan inte ge något besked om när man kan leverera.

Skulle jag hantera mina kunder på detta sätt hade jag varit utan arbete!

Tröttnade oxå på att vänta, så jag ringde AppleStore order (tänkte jag var lite lurig) här kommer man fram :-), dom hade ingen transparans så dom kunde överhuvudtaget inte se några order. Och du ThomasC gissa varför det är väntetider tjattanten till trots? Du sa det själv "planetens sämsta logistik" bara gissa vad det kostar Apple med att betjäna alla irriterade kunder (med all rätt) som ringer. Pengar Apple kunde använda till marknadsföring eller FoU. Nästa steg är kanske att införa 071 nr. till AppleStore fast då får dom byta ut tanten. Hon talar Skånska kanske Oscars , morsa eller syrra?

• Avstängd
  • 2003-11-15 22:57

Det är ju automatmail.

När man gör första kontakt/beställning så antecknar man givetvis säljarens namn + diverse kontaktmöjligheter. sen har man möjlighet att följa upp transaktioner och annat.

Handslagsaffärer gör jag ibland men då är det öga mot öga och man har referenser.

Vill du göra en bra affär så gå in på Svenskaspels Casino om du är 100 % säker

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Det är ju automatmail.

När man gör första kontakt/beställning så antecknar man givetvis säljarens namn + diverse kontaktmöjligheter. sen har man möjlighet att följa upp transaktioner och annat.

Handslagsaffärer gör jag ibland men då är det öga mot öga och man har referenser.

Vill du göra en bra affär så gå in på Svenskaspels Casino om du är 100 % säker

Det där håller inte, Apple är ett börsnoterat företag värderat till flera miljarder. Dom säljer produkter på webben, jag måste som kund kunna lita på dom annars skulle jag inte handla där. har aldrig talat med någon hos Amazon.com har alltid fått mina varor levererat på utlovad tid, så funkar det hos dom flesta stora företag, så fungerar det hos företag som vill att kunderna skall återkomma.
Apple säljer data då är det väl själva f-n om dom inte kan ha och upprätthålla ett fungerande logistik värd namnet? Det är ju inte den enskilde handläggaren hos AppleStore som är orsaken till problemen, så säljarens namn adress telefonnr. samt färg på kalsonger saknar helt relevans. Eller handlar du hos samma kassörska jämnt i snabbköpet? Så att du kan följa upp affären i fall ett Äpple är ruttet?

Varför kan Adobe levererar ifrån Ireland på utlovad tid (ett par dagar) men Apple inte har en susning om var när och hur ordern kommer om den kommer att komma. Men dra belopp ifrån kortet har dom lärt sig, varorna har ju lämnat fabriken i Taiwan.

• Avstängd
  • 2003-11-15 23:22

Jag försvarar inte Apple.

Jag har bara förmedlat mina efarenheter.
Vilket varit. Kundkontakt: Utan anmärkning. Säljare: Oerfarna underbetalda som jag hjälpt på vägen.
Support förbannat bra positivt inställda även om jag hjälpte dem att lösa "mitt" problem ( vi löste det tillsammans ) ingen uppnosig jävel som trodde sig veta bäst. Utan någon som lyssnade och löste problemen tillsammans med jag.
Kundorienterad som det heter.

Jag är äldre vilket jag måste ta i beräkningen när jag pratar med kundtjänst.
Ni som är unga skall inte sätta era jämnåriga på pottan.
Vet ni att ni kan bättre så skall ni hjälpa fram dem inte stjälpa dem. Det gagnar inte bara företagen det hjälper också oss KUNDER.
Kommunikation Kunskap samarbete måste ge bra resultat

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2003-11-15 23:40

Nu har dom äntligen ändrat symboler på AppleStore Order Status:

• Oregistrerad
  • 2003-11-15 23:49
Citat:

*ASG* Efter att ha väntat i 13 arbetsdagar på Panther utan att statusen har lämnat "being reviewed" så är det på tiden med dom nya iconerna.

• Avstängd
  • 2003-11-16 00:05

Hmm va kul hoppas du bidrar till 99mac om vi skall lägga in bilder. :

• Avstängd
  • 2003-11-16 00:06

Å denna:

Citat:

Paketen körs ut med traktor? Inte underligt att alla får vänta

• Avstängd
  • 2003-11-16 00:40