Soundsticks, bra?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick med ett par pro speakers med min iMac, som jag tycker fungerar väldigt bra. Dock så är det så att jag skulle vela ha lite mera kräm ur datorn, då jag inte orkar dra en 10 meter lång sladd till stereon, som förövrigt är i ett annat rum.

Så, är soundsticks ett bra alternativ? Är de tillräckligt bra för att hyggligt kunna ersätta en stereo? Om inte, vilka andra datorhögtalare finns som skulle passa till en iMac?

Det blev många frågor, men jag vore tacksam för svar...

• Oregistrerad
  • 2003-11-13 17:55

Jag hade soundsticks till min förra bärbara, snygga lät helt ok, men visst det finns bättre, frågan är vad anser skäligt att lägga på datorhögtalare.

Om du är ute efter något som verkligen kan ersätta stereon kan jag verkligen rekommendera logitech's Z-560.

/s

Jag har haft mina Soundsticks i ca 1 1/2 år och är mycket nöjd med dem. Snygga, välljudande och pålitliga. I rummet där de står (22 kvm) räcker volymen mer än väl.
Att folk som är hemma på besök (läs pc användare) är lyriska över designen gör ju inget!;)

Jag rekomenderar dem.

T-son

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-13 19:24

De låter skitbra, är supersnygga & spelar resonabelt högt...
Fråga:
Är investeringen på närmre 2000:- befogad? Är det inte bättre med en kabel till din "riktiga" stereo för 150-200:-? Sitter du vid datorn funkar det med PRO, skall du njuta iTunes i lägenheten hoppas jag din "riktiga" stereo låter bättre än Soundsticks... Mina 10cent...

Hifi-högtalare låter oftast bättre än "compu-speakers"...

• Medlem
  • 2003-11-13 21:47

Jag har haft mina Soundsticks ett par år nu och jag är supernöjd! Jätteskönt ljud!:)

1
Bevaka tråden