DVD-R i PB, iBook eller Kuben hittat!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2003-11-11 10:47

Jag har efter mycket letande hittat en leverantör av Panasonic UJ-815, d v s samma slot loading-modell som sitter i PowerBooks. Den skall enligt uppgifter på www.cubeowners.com fungera även i Kuben. Jag har just köpt en ny (slot loading) iBook och chansar på att den passar även där. Med denna installerad fungerar Apples programvaror som kräver inbyggd DVD-R, d v s OS X tror att det är en Apple-brännare, eftersom det ÄR Apples ordinarie brännare i PowerBooks. Själv är jag trött på att ha externa enheter överhuvudtaget. Därför beställer jag nu två exemplar, en till min iBook och en till min Kub. Kostnaden blir knappt 3.000 kronor inklusive moms. Blir vi fler blir priset säkert något roligare. Jag tänker beställa SNART från leverantören i Holland, så hör av er ASAP.

• Avstängd
  • International user
  • 2003-11-11 10:49

Länk till vart du skall köpa ifrån?? Kostar det 3000 ink. moms för två stycken?? Låter som väldigt bra pris. Jag är intresserad.
/Mattias

• Medlem
  • 2003-11-11 10:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias L
Länk till vart du skall köpa ifrån?? Kostar det 3000 ink. moms för två stycken?? Låter som väldigt bra pris. Jag är intresserad.
/Mattias

3000 styck, såklart... Jag köper från en återförsäljare till Panasonic Industrial Parts som Panasonic hänvisat till. Jag har gått via Stockholm, Köpenhamn, Tyskland och Holland. Kolla in tråden

http://99mac.se/forum/showthread.php?s=&threadid=32171

• Medlem
  • 2003-11-11 11:02

Leverantören har enligt uppgift tio stycken på lager. Efter nyår kommer en modell med 4x bränning istället för 2x. Jag vågar dock inte chansa på att den fungerar med Apples programvaror och slår därför till på denna variant istället. Jag beställer när vi vill ha tio exemplar tillsammans eller senast på fredag (om det så bara blir två exemplar till mig).

• Avstängd
  • International user
  • 2003-11-11 11:33

Måste fundera, det är ju onekligen ett bra pris.
/Mattias

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-12 00:12

Vad för slags garanti följer med? Är det 1 år standard maskinvarugaranti typ?

• Medlem
  • 2003-11-12 08:13

Har inte kollat. Två veckors uppackningsgaranti är minimum inom branschen, men det kan nog vara ett år. Dock, "Industrial Parts" är inte direkt den lokala hökaren. Jag luktar lite trygghetsnarkoman. Då bör man nog hålla sig till standardlösningar á lá Macoteket. Jag kollar dock garantin vid orderläggningen. Är det avgörande för din del kan jag lägga till/dra ifrån ett ex på ordern.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-13 02:12

Jag avvaktar tills du återkommer med detaljer om garantin. Jag kan dock inte med säkerhet säga om jag vill beställa en även om det nu skulle visa sig vara 1 års garanti. Jag har helt enkelt inte bestämt mig än...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-14 14:04

Nu har jag bestämt mig. Jag är med på ett exemplar, men bara om det är 1 års garanti. Meddela mig via mail när du fått reda på detaljer. Jag kollar annars forumet igen runt 16.

/markus

• Medlem
  • 2003-11-14 14:31

Har mailat och frågat om garanti. Ingen annan som skall hänga på? Jag är förvånad över hur dåligt intresset är här på 99... Trodde att det fanns folk som inte fegade för att mecka lite med sina Macar...

Fick in en G5 till jobbet så behovet av en Superdrive min PowerBook minskade. Nu kan jag lägga de pengarna på en digitalkamera istället.

Har inte Fredrik "Nifo" varit intresserad av en Superdrive?

/c

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-14 23:49

jag är inte feg, jag är ekonomisk...

• Medlem
  • 2003-11-17 10:23

Nu beställer jag inom kort. Fick idag måndag följande mail ang garanti. Skickar några påminnelsemail till folk på 99mac som varit intresserade också och ger dem en dag eller två...

/W

Hello Mr Naversten,

There is ofcourse warranty on this product.
There is a 2 year warranty after production date for these products. You have to send the not working products to the european repair center of Panasonic and they will repare(or swop) and send it back to you.

• Oregistrerad
  • 2003-11-17 13:12

Beställ en till mig med måste bestycka cuben...

1
Bevaka tråden