Förslag på lösning för betalning till Applestore?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tänkte höra om någon annan har haft samma problem:

Jag beställde en dual G5 på jobbet i slutet på oktober och valde bankgiro-inbetalning som alternativ.

När ekonomiavdelningen ska betala till Apple (eller Bibit payments trust som bankgirot går till) så kräver banken ett OCR-nummer. Apple säger att de inte har något OCR-nummer att ge, och då kan företaget inte betala in pengarna så att min mac kan börja byggas. Kreditkort har vi inget på företaget, så det är inget alternativ, och banköverföring sker till samma bankgironummer så då går vi bet igen.

någon som har varit med om samma sak och fått någon lösning? jag har varit i kontakt med apple 3 ggr, och de gör tyvärr inte så mkt, eller kommer med lösning. Banken säger att Bibit visst använder sig av OCR-inbetalningar och att det skedde senast i fredags.
Känns rätt B att behöva makulera en order bara för att vi inte kan betala in pengarna.

mvh/Tobbe

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2003-12-12 16:35

Jag sitter i exakt samma sitts och läste flera gamla trådar om hur lång tid apple store tar på sig och vilket dålig koll dom har.

Beställde datorn igår, och funderar starkt på att avboka och gå till en återförsäljare!

Har hört och läst att man bör akta sig för att beställa med att man betalar in på giro eller liknande.

Kreditkort ska vara det bästa anses det.

Har de fortfarande inte löst detta problemet? Hittar inget OCR-nummer på min "faktura" från Apple.

• Medlem
  • Härnösand
  • 2008-02-28 04:53

Prova webbeställningsnummer eller liknande som ocr-nummer.

• Medlem
  • Täby
  • 2008-02-28 08:57

Köp datorn från en återförsäljare i sverige istället så löser det sig

Det kanske är så att OCR-nummer inte tillämpas i Irland där Apple har stor del av sin administration gällande betalningar och fakturering.

Ring till Apple Irland istället och ta reda på deras IBAN (http://www.swedbank.se/sst/inf/kort-och-betalningar/0,,21900,00.html) samt vilken referens du skall ha och sen kör du pengarna direkt till Irland. Torde vara enklare. Den svenska kundtjänsten är tyvärr inte mycket att hänga i julgranen...

1
Bevaka tråden