AppleStore - leveranstid?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tyresö
  • 2003-11-09 02:23

Nu har jag väntat hela veckan på leverans och tydligen skall mina saker ha skickats via TNT. Dock hittar inte tnt.se någon försändelse om jag knappar in det tracking nummer som jag fått.

Blev lite orolig när jag läste om någon som fått åka och leta rätt på sina saker hos TNT eftersom de inte hade någon telefonavisering. Mitt paket skall levereras hem till mig så nu blev jag lite orolig att jag inte kommer få något. Skall jag bara vänta och se eller vad kommer att hända? Jag har beställt en himla massa saker från olika land och jag har aldrig varit med om något så dåligt som AppleStore. De tracking nummer jag fått verkar inte finnas hos leverantörerna.

Så frågan är hur lång tid brukar det ta?

• Medlem
  • 2003-11-09 04:11

Vad jag har förstått så är det omöjligt att avgöra. Ibland tar det två veckor, ibland går det över dagen. Det är ingen ordning på Apple Store.

Kolla på Apple Stores statussida för leveranser istället. Där får du uppdateringar om var varje paket är någonstans.

• Medlem
  • Tyresö
  • 2003-11-09 16:21

På activity, location och date/time är det helt tomt. Det har det varit sen dag 1.

Nån som vet hur man kan tracka när det står så här på Applestore :

Ship via: Spring Tracking Number: 800xxxxxxx

Har x:at ut de sista siffrorna. Va katten är Spring ?

I mailet står det :

Dina produkter levereras av TNT.

Men tracking numret funkar inte hos TNT...

När jag beställde min iPod från Apple Store för några månader sedan tog det 5-6 dagar innan jag hade den hemma. Jag hade angivit min hemadress som leveransadress och eftersom jag var på jobbet när de (TNT) gjorde första leveransförsöket fick jag vänta en dag ytterligare.

Nyligen när jag beställde en iBook G4 fick jag vänta 16 dagar, men då fastnade paketet i Luxemburg i ca en vecka på grund av något större problem med logistiken just där. Tydligen gällde det inte bara min order.

Bägge mina ordrar har först hanterats av Kuhne & Nagel (iaf enligt Apple Store) för att sista biten gå via TNT och följdaktligen har det på TNTs hemsida bara gått att få information om paketet de sista dagarna innan leverans.

Spring tracking? Då kanske du får vänta tills i vår någon gång då...

1
Bevaka tråden