bygga låda

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tänkte jag skulle bygga mig en låda i trä till min G4 så jag slipper höra dess surr.

Frågan hur stor den låddan bör vara och hur stora fläktar jag behöver montera i den för att G4 ändå ska få den kylning den kräver.

måste jag ha fläktar i trälådan? eller räcker det med någon slags skumplast (eller dylikt) som släpper genom luftströmmar men inte ljud.

Finns det nåt bra sätt att lösa detta?

En idé kan ju vara att jaga rätt på en liten luftkonditionering burk och införliva den i din kreation men se upp med bildad kondens... Men den x-tra kylan borde innebära att du kan ha en större, långsam fläkt för att cirkulera luften i burken...

Du kanske har sett det förr, eftersom länken har postats här några gånger, men jag slänger in den ändå, ifall det kan vara till någon hjälp.

http://www.musikcentralen.se/reportage/fatystpa.html?fatystpa1contentframe.html~Content

Använd termometer och testa dig fram gentemot den arbetstemperatur som bör stå specificerad i dokumentationen till datorn. Lycka till - jag tänker själv ge mig in på något liknande om ett tag.:)

Citat:

Skrevs ursprungligen av frasseman
En idé kan ju vara att jaga rätt på en liten luftkonditionering burk och införliva den i din kreation men se upp med bildad kondens... Men den x-tra kylan borde innebära att du kan ha en större, långsam fläkt för att cirkulera luften i burken...

Det här är ju onekligen en mycket spännande ide att kombinera med musikcentralens artikel om lådbygge som Nicklas nämner. Hur små kylare finns det? vem säljer sånt och vad kan det kosta?
...och är dom driftsäkra nog att glömmas bort?

1
Bevaka tråden