Beg. Powerbook 17" 1,33 ghz 13 000:-

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-11-08 14:31

Precis nystulen

haha... ja troligen.
eller så finns den inte alls!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-08 16:55

Skadar inte att kolla upp...
Vem vet?

• Medlem
  • 2003-11-13 18:30

Här kommer en till :eek:

• Oregistrerad
  • 2003-11-13 18:33

Figurerar mycket sådant nu så något skumt är i görningen...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-13 18:35

Den var ju go'
128bitars processor

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-11-13 18:43

Hum. OM nu detta är de PowerBooks som blivit stulna, hur kan man var så himla go i pallet att man annonserar ut dem på blocket, till fantasipriser?
Tror dom att vi är helt korkade?
Hur fick _dom_ tag på maskinerna?

Många frågor blir det!

Jag säger bara vilka dårar det finns.

hoppas dom åker fast..

Det kanske beror på att en lastbil med ungefär 2000 iPod och en himla massa Powerbook G4 blev kapad nyligen? :rolleyes:

Kanske man ska hålla koll på bilbörsen oxo

Lastbil säljes he he:D

• Medlem
  • Varberg
  • 2003-11-13 21:32

De är inte stulna. Faktiskt =D
De kommer från ett internetcafé iNorge, som kursdae efter 2,5 månader. Så datorerna är nästan nya, med kvitto och garanti och allt. Min kompis jobbar på ett företag som köpte fyra stycken, av de sexton.
Trodde också att det var något skumt först, så jag mailade inte ens för att se vad det var.
Så nu vet ni. Kan även meddela att de är slut...

• Oregistrerad
  • 2003-11-14 08:58

Skickade iväg på annonsen och fick följande svar:
Hejsan!
Datorn kommer från en konkurrsutförsäljning och ska vara ny och ha allting original. Oanvänd. Får den dock först på måndag /.../

vilket säkerligen kan vara sant (det syns ju på kvittot om det är från en konk.förv.) Det är ju dock lite kul att det dyker upp massa sådant samtidigt som lite grejor hålls på att försöka avyttras på skumma vägar...
En varning är väl att apple har säkert serienummer på skumma grejor så man lär ju få lite svårt med viljan till garanti från deras sida Men en korrekt bra affär skall man aldrig banga på...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Wojpa
De är inte stulna. Faktiskt =D
De kommer från ett internetcafé iNorge, som kursdae efter 2,5 månader. Så datorerna är nästan nya, med kvitto och garanti och allt. Min kompis jobbar på ett företag som köpte fyra stycken, av de sexton.
Trodde också att det var något skumt först, så jag mailade inte ens för att se vad det var.
Så nu vet ni. Kan även meddela att de är slut...

Fanns Powerbook 17" 1,33 ghz för 2,5 månader sen?

• Medlem
  • Varberg
  • 2003-11-15 00:05

Det vore väl konstigt annars... Den introducerades i Sep. 03, s det är väl ganska precis...

17" 1,33 GHz fanns inte att köpa för 2,5 månader sedan.. dessutom.. varför väljer ett internetcafé att köpa bärbara datorer?

/M

• Oregistrerad
  • 2003-11-15 01:16

De vill gå i konkurs så fort som möjligt?

• Medlem
  • 2003-11-15 01:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av PF
De vill gå i konkurs så fort som möjligt?

Exakt. Bara en dåre skulle påstå att det inte är något skumt... Varför sätta ett så löjligt pris? Varför har det inte gått in i konkursboet? Bara det är ju brottsligt, och gör sakerna till stöldgods i vilket fall.

1
Bevaka tråden