Netgear RT314 router och Airport

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-06-26 14:08

Varför får jag inte detta upplägg att fungera när jag ställer om airporten att höra DHCP och försöka nå routern ?? Sladd direkt till router fungerar...

Kan du vara lite mer specifik så skall jag försöka komma med något bra...

mvh Mattias

• Oregistrerad
  • 2001-06-26 16:15

Jag får ingen kontakt mellan airport och router, jag har ställt om airporten att i stället för att ha ett fast ip nummer så skall den tilldelas via DHCP... men när jag anger routerns ip nummer så får jag ej kontakt med den, om jag däremot ansluter direkt med kabel och via netscape anger routerns ip nummer så får jag fram inloggningsbilden. Är det något mer jag skall göra med airporten innan jag kan ansluta till routern ??

Med risk för att svara fel nu så måste du väl ha en kabel mellan Router och Airport hela tiden?? Routern har ju ingen trådlös mottageare eller sändare i sig. Detta gör att en airport basstation måste placeras i ett befintligt LAN, dvs rätt in i en hub eller som i det här fallet via rätt sorts kabel in i routern direkt. Mao, routern måste ju på något vis kommunicera med airporten och det kan den ju inte trådlöst!? Blir du klokare?

MVH Mattias

• Oregistrerad
  • 2001-06-26 18:25

airport basstationen är ju direkt kopplad till router... adsl kopplad till router... tänkt så i alla fall... jag kanske var otydlig... jag får ingen kontakt via basstationen från datorn till routern..

Har du på "aktivera airport till ethernet brygga"?

• Oregistrerad
  • 2001-06-30 17:28

tror inte det ... men nu fungerar det efter hjälp från Mattias... men tack i alla fall...

1
Bevaka tråden