zope/plone?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har fått ett erbjudande om att göra en "very large website" som examensarbete i schweiz i mars. Jag är ju bra sugen på att dra utomlands men jag kan inte särskilt mycket om att bygga upp sajter. Har ju pillat en del med dreamweaver och flash osv. men det var ett tag sen. Min kontaktperson sa att de vill att sajten skall bygga på zope/plone. Detta är så vitt jag förstår nån opensource webbserver app som är och som bygger på python. Python kan jag för övrigt inte heller någonting om men alla säger att det skall vara "busenkelt" (ehhh...)

Är det någon som kan något om zope/plone och som vill dela med sig...? Vad finns det för fördelar/nackdelar, hur svårt kan arbetet bli på en skala?
Jag är rädd att jag ger mig in på djupt vatten om jag tackar ja till arbetet.

tack på förhand....

ingen?

jag är också nyfiken!

Jag har använt Zope en hel del. Det är en mycket bra miljö att utveckla webapplikationer i.

Zope har många fördelar:

* Lätt att flytta mellan plattformar
* Stabilt (har siter med näst intill 100 % uptime)
* Bra prestanda
* Väldigt få säkerhetshål
* Fungerar fint tillsammans med Apache
* Går att integrera med utveckling i t.ex. dreamweaver

Man behöver inte kunna någon Python om man inte ska göra väldigt avancerade saker. DTML är det som gäller, påminner om HTML och är väldigt lätt att sätta sig in i. Att göra en enkel databasdriven site tar med Zope nolltid.

Jag har inte provat Plone själv, men det ska vara väldigt bra.

Ciryon

1
Bevaka tråden