Svårt att hitta begagnade macar?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-11-06 20:40

Jag har letat efter en bärbar iBook av äldre modell ett tag nu, men det verkar ju halvt omöjligt att hitta några dasslock till vettiga priser.

Var är bästa platsen att hitta sådant?

• Medlem
  • 2003-11-06 20:46
  • Oregistrerad
  • 2003-11-06 20:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av albe
Kolla www.*********.nu

Va inte så hemlig utan tala nu om
(Den siten är hatad av admin.)

• Oregistrerad
  • 2003-11-06 20:50

Jag tycker att det är macworlds börs som är den som verkar ha mest omsättning på annonser. Inte för att jag tror att det var ett tips, för den antar jag att du känner till.

• Medlem
  • 2003-11-06 20:54

Givetvis är 99mac bästa siten...

• Oregistrerad
  • 2003-11-06 21:12

Det kanske bara är jag som tycker att de gamla iBöckerna ligger lite högt i pris? Vad skulle vara ett bra pris för en sådan?

• Oregistrerad
  • 2003-11-06 21:17
Citat:

Skrevs ursprungligen av Gislaved.net
Det kanske bara är jag som tycker att de gamla iBöckerna ligger lite högt i pris? Vad skulle vara ett bra pris för en sådan?

Om du menar dasslock så ligger dom fast mellan 3k5 och 5k av någon anledning.
Förvisso snygga som hejsan, men ingen bra dator
Tror inte dom ens hamnar i kategorin "bra pris"...
Min 2-öring FWIW YMMV IMHO etc.

• Oregistrerad
  • 2003-11-06 22:06

Vad är det för fel på dasslocken då?
Jag kommer inte att använda iBooken själv, utan det är främst till flickvännen som behöver något bärbart att skriva på.

• Oregistrerad
  • 2003-11-06 22:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av Gislaved.net
Vad är det för fel på dasslocken då?
Jag kommer inte att använda iBooken själv, utan det är främst till flickvännen som behöver något bärbart att skriva på.

Urtrist vad gäller grafiken - men att skriva på duger den gott till...

[ EDIT: 1 2 3 Femton spänn på att hon gillar 3 bäst ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-07 00:02

Jo de ser balla ut, men för dubbla pengarna (OK, drygt...) får du en ny iBook G4. Hur kan man tro att det ska gå att sälja för 4å5?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-10 02:13

Jag är mycket nöjd med min Tangerine, det är en utmärkt surf- mejl- skrivdator, som mår utmärkt med OS X. Jag köpte den för 5000 för 1,5 år sedan, och det tycker jag var ett okej pris då. Jag retar mig främst på 800x600 upplösningen, och den lilla (6gb) hårddisken, annars gillar jag den! Fast jag räknar frenetiskt pengarna tills jag kan köpa en G4 iBook, och då får tjejen den här.

En irriterande sak är att den saknar stöd för open GL, vilket gör att i princip inga spel funkar, men som sagt, som skrivmaskin...

Jag betalade 5000 för min värsta sortens iBook dasslock för några veckor sen. Den var i fint skivk, med originalkartong, firewire och DVD, så jag tyckte det var värt det. Jag annonserade på 99mac.

• Avstängd
  • 2003-11-12 20:58
Citat:

Skrevs ursprungligen av Laseranders
Jag betalade 5000 för min värsta sortens iBook dasslock för några veckor sen. Den var i fint skivk, med originalkartong, firewire och DVD, så jag tyckte det var värt det. Jag annonserade på 99mac.

Bra pris. Men var det du eller päronen som slantade

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Bra pris. Men var det du eller päronen som slantade

Du tycks ha blandat ihop mig med någon bratt… Jag betalar allt själv.

• Avstängd
  • 2003-11-12 21:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av Laseranders
Du tycks ha blandat ihop mig med någon bratt… Jag betalar allt själv.

Ok OK easy du brukar ha med päronen ibland i dina inlägg och du klagar på att du är fattig student.
Tänkte att du skulle skänka dem en tanke.
De är bra att ha ibland.:)

OK, det kan hända att jag överdriver själva fattigheten i studentlivet ibland, men mina päron betalar knappast mina datorinköp. Datorer borde för övrigt vara en mänsklig rättighet så är jag fattig för att jag köper datorer för pengarna så är jag Fan fattig!!!

• Avstängd
  • 2003-11-12 21:56

Nja rik på erfarenhet hellre

Vita ibooks 500 mhz med CD
256-380 RAM
6250 kr

• Medlem
  • 2003-11-12 23:19

Så här roligt ser Word ut i 800x600

Äh, fan... jag orkar inte. Det verkar inte som att det går att lägga till en fil, när man editerar ett meddelande.

Det ser inte roligt ut i alla fall. Menyn får knappt plats.

1
Bevaka tråden