Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ciryon!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-11-04 17:50

Noterade jag dig halsa lättöl på TV för någon dag sedan?

vänligen
/P

Raaaaaaap!

Ciryon

PS. Det var inte lättöl.

Jag vet förresten ingenting om detta alls förutom att det var ett TV-team på plats. Vilken kanal var det?

Ciryon

Hittade förresten det. Kewl!

http://www.msek.lth.se/events/olhafv.avi

(om nån hittar en spelare för mac som klarar spela upp den utan problem vore jag tacksam för meddelande om detta)

Ciryon

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-11-04 19:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Jag vet förresten ingenting om detta alls förutom att det var ett TV-team på plats. Vilken kanal var det?

Ciryon

Sydnytt!

Någon sa lättöl och någon sa folköl.. anyway.. man såg dig någon sekund.. jag börjar allvarligt tro att Mac är skadligt, nu kan man till och med identifiera andra Mac användare på TV utan att ens träffat dem!

  • Medlem
  • 2003-11-04 20:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av Peter Esse
man såg dig någon sekund.. jag börjar allvarligt tro att Mac är skadligt, nu kan man till och med identifiera andra Mac användare på TV utan att ens träffat dem!

Hahahah, sant sant!

Man ser bild i Quicktime då man installerat DivX.

Men man hör ljudet i VLC.

Gäller bara att försöka starta båda två exakt samtidigt på något stätt

Bilden fungerar i VLC men ljudet hackar lite...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-04 21:36

Kul! Synd bara att det var så många kraftiga pekpinnar angående studenternas alkoholvanor.

En fråga: går det fortare att dricka om man vickar på ölflaskan?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mondo En fråga: går det fortare att dricka om man vickar på ölflaskan?

Ja, det gör det, vätskan rinner ner snabbare iom att man skapar en virvel. Men man ska göra en mjuk rörelse annars så får man stora problem med skummet och måste sätta tummen för flaskan om man inte tar hela.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon (om nån hittar en spelare för mac som klarar spela upp den utan problem vore jag tacksam för meddelande om detta)

Ciryon

Fungerar utmärkt med VLC 0.6.0

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mondo
Kul! Synd bara att det var så många kraftiga pekpinnar angående studenternas alkoholvanor.

En fråga: går det fortare att dricka om man vickar på ölflaskan?

Det är lite samma sak som när du tar en PET-flaska och fyller med vatten och vänder upp och ner och sedan rör den hastigt i cirkelrörelser några få varv. Då får du en fin virvel genom hela flaskan som öppnar en luftström in i flaskan. Och när luften kan "rinna till" går det som bekant avsevärt snabbare och smidigare (minde kluckning). Skumproblem lär det dock bli när vi pratar öl.

/Jonas (som inte hävt öl annat än ur pintglas.....

Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Brunberg
Ja, det gör det, vätskan rinner ner snabbare iom att man skapar en virvel. Men man ska göra en mjuk rörelse annars så får man stora problem med skummet och måste sätta tummen för flaskan om man inte tar hela.

I det här fallet är det mest skaka som gäller. Snarare än att skapa en virvel, som man vill ha när man häver ur glas, gäller det att få ölen att sprängas ut ur flaskan.

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2003-11-04 22:30

vilken person är du, ciryon?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-04 22:31

ha! nu såg jag! i slutet var du tydligen...

1
Bevaka tråden