Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac USB-tangentbord till PC!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick just en fråga av en polare som jag inte kan svara på. Han har en PC hemma men diggar Macens tangentbord. Han undrar om man kan använda Mac-tangentbordet till sin PC. Går det eller skiljer sig tangent-mappningen?

/Jont Olof

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-03 10:23

Ja, den skiljer sig. Men inte mycket.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-03 10:24

Hej,

Eftersom det brukar funka med peze-usb-tangentbord på mac så borde ju inte det omvända vara omöjligt
(Dom vanligaste knapparna alltså)

Switch:a bit by bit???

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mondo:
Ja, den skiljer sig. Men inte mycket.

Jag har testat ett Apple USB-pro-tangentbord till en äldre bärbar Acer-pc med Win 98. Den t.o.m. installerade automatiskt drivrutiner när jag pluggade i det. Funkade utmärkt till det lilla jag gjorde. Jag hann alltså inte testa alla möjliga och omöjliga tangentkombinationer för Windows. Men nog kommer det att funka ok!

Tack för det!

/Jont Olof

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-03 15:10
  • Medlem
  • London
  • 2003-11-04 06:41

Fråga: Kan man inte som i OS X eller någon annan UNIX mappa om knapparna på tangentbordet så att dom passar en själv? Eller måste man skriva en egen "drivrutin" för det tangentbordet då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-04 07:05

Vet inte, men jag sökte på "keyboard remap" med Google och hittade bland annat KeyTweak. Har inte testat om det fungerar dock. Åter till Mac-saker nu, väl?

1
Bevaka tråden