Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

imnga spel till pc

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

d finns inga spel till mac:(
ska byta till pc

Intresseklubben noterar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-11-02 18:11

Köp en Xbox eller Nintendo Gamecube istället.

Det är för mycket trixande med spel på PC, massa uppdaterande av drivrutiner till grafikkort och DirectX-grejer. När det väl fungerar så börjar ljudet hacka, fixen man lägger till för att det skall låta bra igen gör att just det spelet man tycker är roligast helst plötsligt inte går att spela för att det hänger sig.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-02 18:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av igor.ibt
d finns inga spel till mac:(
ska byta till pc

Är det inte bättre att (edit: bara ) posta under 'säljes' i så fall
(finns väl spel)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
Är det inte bättre att (edit: bara ) posta under 'säljes' i så fall
(finns väl spel)

finns mycke roligare spel till pc. men i andra fall så e mac bättre

  • Oregistrerad
  • 2003-11-02 21:19
Citat:

Skrevs ursprungligen av igor.ibt
finns mycke roligare spel till pc. men i andra fall så e mac bättre

PSII for the rescue

Men köp en billig spelkonsoll och roa dig med så kan du fortsätta ha macen som fungerande arbetsdator.

Citat:

Skrevs ursprungligen av igor.ibt
d finns inga spel till mac:(
ska byta till pc

Det beror väl på vad du vill spela? Det finns mer spel till windows än till Mac, men tänker du spela alla? Jag har själv varit sugen på Wintelburk. Men...

En bekant kör spel windows med nya tuffa datorn, _men_ han spelar bara ett spel CS. :eek: Inte nyaste hetaste, men wtf, han gillar det.
Typ gillar man Gran Turismo, suvve bilspel, så är det PS2 som gäller.

Är du Bungieälskare? Köp Xbox, då får du det senaste.

Själv spelar jag de spel jag gillar på Mac, AoE II & TW hetast för tillfället. Men eftersom jag gillar sportspel blev det en PS2. PS2, imo, skön upplevelse när man sitter med några polare och kör Colin, Fifa, Track & Field, wintergames etc.

Egentligen skulle jag vilja ha xbox & gamecube oxå (vi har 3 GBA:) men då skulle min tjej antagligen börja ställa tråkiga alternativ....

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-11-03 06:52

Sluta spela spel då?
Eller börja spela riktiga spel, så som Sof 2 (med RD och OSP) istället för (antagligen) cs

  • Oregistrerad
  • 2003-11-03 08:30

Warbirds III
www.totalsims.com
1.5 år nu PS 2 an had stått oanvänd mer eller mindres sedan dess.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-03 08:33

Ehm... "Det finns inga spel till Mac" är ett totalt felaktigt påstående. Det finns många spel till Mac, fler än man tror. Ett korrekt påstående är "Det finns många fler spel till PC" eller "De stora spelen kommer till PC först".
Men jag skulle inte heller vilja dras med en PC-häck bara för att kunna spela mer spel, då skulle jag köpa ett PS2 i stället.

Ska bara tipsa om att ett GameCube kostar 989 kr på Webhallen.com (,finns kanske ännu billigare ngn annan stans). Klockren konsoll enligt mig.

Appropå Webhallen; Baldur's Gate II för 350:- :b

Jag menar, visst, det finns mindre spel till Mac. Men att säga att det INTE finns spel till Macen är ignorant sagt! Finns väldigt många bra spel!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rajje
Ehm... "Det finns inga spel till Mac" är ett totalt felaktigt påstående. Det finns många spel till Mac, fler än man tror. Ett korrekt påstående är "Det finns många fler spel till PC" eller "De stora spelen kommer till PC först".
Men jag skulle inte heller vilja dras med en PC-häck bara för att kunna spela mer spel, då skulle jag köpa ett PS2 i stället.

mmmm rasmus ja vet att du tycker d... problemet e att alla dom roliga spelen bara finns till pc:
Call Of Duty
Battlefield 1942 The Road To Rome
CS (såklart!)
osv...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Jag menar, visst, det finns mindre spel till Mac. Men att säga att det INTE finns spel till Macen är ignorant sagt! Finns väldigt många bra spel!

vissa bra. men asgamla

  • Oregistrerad
  • 2003-11-06 16:35
Citat:

Skrevs ursprungligen av igor.ibt
mmmm rasmus ja vet att du tycker d... problemet e att alla dom roliga spelen bara finns till pc:
Call Of Duty
Battlefield 1942 The Road To Rome
CS (såklart!)
osv...

Igentligen skulle jag inte kalla cs för ett spel. Det är en mod till ett spel. Och dessutom tycker jag att CS är över spelat och är för simpelt.

Battlefield, jo det skulle vara något.
Men snart kommer Halo till macen och det kommer att (vad jag tror) knäcka det.
Och då menar jag i gameplay.

Sen så har jag aldrig spelat Call of Duty, men kanske Medal of honor kan ta det ? Det är lite gammalt, men det finns dom som spelar det fortfarande.

Citat:

Skrevs ursprungligen av igor.ibt
mmmm rasmus ja vet att du tycker d... problemet e att alla dom roliga spelen bara finns till pc:
Call Of Duty
Battlefield 1942 The Road To Rome
CS (såklart!)
osv...

Är det ovanstående spel du vill lira, så köp en windows dator. Då du gillar CS, kommer du väl köpa HL 2 & CS 2? Med BF 1942 i bagaget oxå så behöver du en schysst maskin. Sharkys mediumburk för 2500 dollar ? 25000 svenska banankronor;) borde räcka, imo. Kolla länken för mer info, Shraky har också ett budgetalternativ för 10 papp, men det räcker inte till dina spel. Duger inte mellanläget finns oxå higend för 40 papp:cool:

Sharkys mellanburk ger dig ett Intelval och ett AMDval som ser ut så här:
Intel Pentium 4 System

Case: Lian Li PC-65 PC Case w/ 430W or higher name brand PSU - $199
Processor: Pentium 4-3.0 GHz (800 MHz) - $388
Cooling: Retail Heatsink/Fan - $0
Motherboard: ASUS P4P800 Deluxe - $129
Memory: 2 X 512-MB Corsair TwinX XMS DDR400/PC3200LL - $283
Hard Drive: Maxtor 200 GB 7200RPM SATA - $192
Video Card: ATI Radeon 9800 Pro 128 - $360
Monitor: Sony CPD-E440 - $325
Sound Card: SoundBlaster Audigy 2 ZS Platinum Retail - $179
Speakers: Creative Inspire 6.1 - $75
DVD/CD ROM: Pioneer 16X DVD-120S/2 - $40
CD-RW: Lite-On 52x24x52 CD-RW LTR-52246 - $41
Communications: None or (optional Intel Pro/1000 T or USR External v.92) - $15
Mouse: Logitech MX700 Cordless Mouse - $52
Keyboard: Microsoft Natural Multimedia Keyboard - $38
Operating System: Windows XP Pro - $134
Floppy: Generic - $8

Total: $2,458

AMD Athlon XP System

Case: Lian Li PC-65 PC Case w/ 430W or higher name brand PSU - $199
Processor: Athlon 64 3200+ Retail - $431
Cooling: Retail Heatsink/Fan - $0
Motherboard: ASUS K8V Deluxe - $142
Memory: 2 X 512-MB Corsair TwinX XMS DDR400/PC3200LL - $283
Hard Drive: Maxtor 200 GB 7200RPM SATA - $192
Video Card: ATI Radeon 9800 Pro- $360
Monitor: Sony CPD-E440 - $325
Sound Card: SoundBlaster Audigy Platinum 2 ZS Retail - $179
Speakers: Creative Inspire 6.1 - $75
DVD/CD ROM: Pioneer 16X DVD-120S/2 - $40
CD-RW: Lite-On 52x24x52 CD-RW LTR-52246 - $41
Communications: None or (optional Intel Pro/1000 T or USR External v.92) - $15
Mouse: Logitech MX700 Cordless Mouse - $52
Keyboard: Microsoft Natural Multimedia Keyboard - $38
Operating System: Windows XP Pro - $134
Floppy: Generic - $8

Total: $2,514

Jag spelar en hel del spel på macen. Tycker inte det är några problem.

Ciryon

steephill - vad var det för skämt till förslag på peze det där... man får ju en grym peze på alla plan för 8-1000

Citat:

Skrevs ursprungligen av zingoalla
steephill - vad var det för skämt till förslag på peze det där... man får ju en grym peze på alla plan för 8-1000

Mitt förslag till windows speldator är Sharky Extremes Mellanplock till datorspelare. De har ett budget alternativ för 10 papp, och ett toppaket för 40 papp. Mitt förslag är till en spelare som vill spela BF 1942, CS & antagligen CS2/HL2. Då räcker inte:
"grym peze på alla plan för 8-1000[0]", imo:) Det blir som att säga att man vill testa på autobahn och sedan kör man dit med sin Skoda från 1988;)

Men som sagt innan, det beror ju på vilka spel man vill spela, hur mycket man vill spela dem, och på vilket sätt & till vilken kostnad. The world is free man:)

(Om det sedan är igors föräldrar som betalar hans dator? så gäller det ju också att sätta rätt förslag i händerna på dem;)

  • Medlem
  • 2003-11-07 02:02

Spela IRL. Schack. Klädpoker. Pingpong.

titeln på tråden är underbar...

"imnga spel till pc"

jaha, men varför ska du byta till peze då?

Däremot så är det helt enkelt så, ska man lira för en vettig penning och måste prompt lira datorspel. Då är det peze som gäller.

Köp en spelmaskin för 7 000 - 10 000 kr och du har en rejäl pryl att leka med. Motsvarande speldator för Mac kostar 20 000 kr.

Så är det bara, men säg inte att det inte finns bra spel till Mac, för det gör det. Aspyr gör ett hästjobb med att porta alla bra spel till Mac. Nu snart kommer C&C Generals, sjukt bra spel.

Sluta gnäll...

Om du ändå bara hade tänkt att spela så förstår jag inte varför du köpte en Mac från första början.

Eftersom det inte heller verkar som om du ska göra något annat än att spela spel så är det bara att byta. Lite onödigt att starta en tråd med femtielva stavfel som konstaterar något alla redan vet, det finns färre spel för Mac.

De bästa startegispeln, Heart of Iron och EU2, finns till Mac. Det är allt jag behöver för ett BRA tag framöver...

Citat:

Skrevs ursprungligen av William WM
titeln på tråden är underbar...

"imnga spel till pc"

jaha, men varför ska du byta till peze då?

shit oxå!
skrev fel
amen läs texten da så fattaer du...

Citat:

Skrevs ursprungligen av igor.ibt
vissa bra. men asgamla

Gammalt = dåligt?

Det här är det bästa spelet jag vet: Betrayal at Krondor , det är 10 år gammalt och jag spelar det fortfarande med nöje.

Citat:

Skrevs ursprungligen av William WM
Köp en spelmaskin för 7 000 - 10 000 kr och du har en rejäl pryl att leka med. Motsvarande speldator för Mac kostar 20 000 kr.

eller så kan du köpa en xbox/ps2/gc för under en tredjedel av det priset. Och det är nästan lika enkelt att använda som en mac
... stoppa in skivan i konsollen så funkar det.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-11-08 16:54

Jag förstår inte riktigt meningen med denna tråd...

Bevaka tråden