Vilken bluetooth adapter ska jag köpa?

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som rubriken lyder.. vill ha en billig och LITEN.. en som kan sitta i i min ibook utan att man stör sig av den. Bluesmart adaptern verkar vara för stor. D-link hade en liten svart som såg liten ut men den hittar jag inte igen

nån som kan rekommendera nån bra?

Hej

Jag har en D-Link och den fungerar utmärkt. Den är inte svart så jag vet inte om det är den du är ute efter men bl.a Apple Store har den.

Joakim

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-03 17:36

Jag gillar den här, 335:- på Webhallen i sthlm.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-03 17:47

Och varför ser det ut såhär med min bifogade bild? Ngt som jag gör fel?

• Medlem
  • Höganäs
  • 2003-11-03 19:44

Denna skäms inte för sig ihop med en iBook.
Den är inte minst, men den är vikbar (!)

Köpte från www.kjell.com (kjell &co.)

Ursprungligen av Micke F:

Denna skäms inte för sig ihop med en iBook.
Den är inte minst, men den är vikbar (!)

Köpte från www.kjell.com (kjell &co.)

En sån där rackare har jag. Den funkar fint till det mesta men inte när jag vill BT iChatta med min Jabra 200.
Så nu vill jag skaffa en som funkar med Jabran. Finss det något säkert kort härvidlag?

Trust från Teknikmagasinet

Blev så inspirerad av alla bilder på Bluetooth-adaptrar så att jag inte heller kunde hålla mig. Jag använder en Trust BT 180 från Teknikmagasinet (499 kronor) och den fungerar, hör och häpna - alldeles utmärkt.

den från kjell och co såg ju ut att trivas med ibook.. en fråga bara.. har den längre räckvidd än andra.. det står upp till 100 meter på den

annars vad tror ni .. är den bättre ön teex d-links

är det nån som har en bild på hur deras adapter ser ipluggad... det viktigaste argumentet för mig då jag ine vill att det pluppar ut för mycket ifrån min ibook

• Oregistrerad
  • 2003-11-05 19:58

Gammal test från MacNytt
Och en från en skum site som heter 99mac

Fast det besvarar väl inte frågan så mycket iofs.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-06 15:40

Jag har D-Links DBT-120, kanske inte allra billigast (341kr exkl moms på Dabus) , men mindre kan man nog inte hitta.

• Oregistrerad
  • 2004-08-02 16:32
Ursprungligen av magnur:

Jag har D-Links DBT-120, kanske inte allra billigast (341kr exkl moms på Dabus) , men mindre kan man nog inte hitta.

Så denna adapter fungerar till macar? har en ibook som jag har tänkt använda den till . . . om man går in på dlink.se och klickar sig fram till den står det ju "Stöd för Windows XP, 2000, Me och 98"
Blir ju därför lite misstänksam

Ursprungligen av oskarrr:

Så denna adapter fungerar till macar? har en ibook som jag har tänkt använda den till . . . om man går in på dlink.se och klickar sig fram till den står det ju "Stöd för Windows XP, 2000, Me och 98"

Dlink DBT-120 funkar kanon! Har haft min nu ett halvår och det bara funkar

• Oregistrerad
  • 2004-08-02 19:50

Jag köpte en D-Link DBT-120 på SIBA för 399 kr. Jag var också lite tveksam innan eftersom D-Links hemsida inte nämnde nåt om macstöd. På kartongen står dock klart och tydligt "Built for Mac OS X" och den fungerar perfekt. Det är faktiskt lite roligt att läsa den medföljande manualen. Där är 6,5 sidor om hur man installerar BT-modulen i Windows XP och 4 rader om hur man installerar den i Mac OS X. De 4 raderna upptas av ett långt sätt att skriva "Sätt BT-modulen i en USB-port så funkar det".

• Oregistrerad
  • 2004-08-02 23:33
Ursprungligen av Mattias Malm:

Jag köpte en D-Link DBT-120 på SIBA för 399 kr. Jag var också lite tveksam innan eftersom D-Links hemsida inte nämnde nåt om macstöd. På kartongen står dock klart och tydligt "Built for Mac OS X" och den fungerar perfekt. Det är faktiskt lite roligt att läsa den medföljande manualen. Där är 6,5 sidor om hur man installerar BT-modulen i Windows XP och 4 rader om hur man installerar den i Mac OS X. De 4 raderna upptas av ett långt sätt att skriva "Sätt BT-modulen i en USB-port så funkar det".

Måste köpa blåtandsadapter för att kunna använda min 6230 fullt ut. Jag antar att detta fungerar bra för dig?

• Oregistrerad
  • 2004-08-03 08:34

Måste köpa blåtandsadapter för att kunna använda min 6230 fullt ut. Jag antar att detta fungerar bra för dig?

Tyvärr finns, som du vet, inget iSync-stöd ännu. Jag hoppas på det inom kort. Som trådlöst modem funkar det utmärkt. Jag har dock problem med att överföra filer med Apples BT-programvara. Det fungerar ibland och ibland hänger sig överföringen. Använder jag ett program som heter PhoneDirector har jag för mig fungerar det alltid, men tar en evig tid innan själva kopieringen sätter igång. Problematiken är densamma med D-Link BT som Apples inbyggda, så jag lutar åt att jag har en buggig programvara i min telefon. Jag köpte telefonen direkt när den kom ut och jag vet att det finns nyare versioner av programvaran. Kanske ska jag uppgradera den...

• Oregistrerad
  • 2004-08-03 09:53

Tyvärr finns, som du vet, inget iSync-stöd ännu. Jag hoppas på det inom kort. Som trådlöst modem funkar det utmärkt. Jag har dock problem med att överföra filer med Apples BT-programvara. Det fungerar ibland och ibland hänger sig överföringen. Använder jag ett program som heter PhoneDirector har jag för mig fungerar det alltid, men tar en evig tid innan själva kopieringen sätter igång. Problematiken är densamma med D-Link BT som Apples inbyggda, så jag lutar åt att jag har en buggig programvara i min telefon. Jag köpte telefonen direkt när den kom ut och jag vet att det finns nyare versioner av programvaran. Kanske ska jag uppgradera den...

Så köper jag BT-adaptern så kommer jag inte kunna använda mig av den för att föra bilder och mp3-filer mellan telefon och dator?

• Oregistrerad
  • 2004-08-03 10:34

Så köper jag BT-adaptern så kommer jag inte kunna använda mig av den för att föra bilder och mp3-filer mellan telefon och dator?

Jo, det kommer du. Jag vet inte om någon annan haft problem med att överföringen hänger sig, men det händer bara ibland, och endast om jag kör över stora filer (mp3 på några MB). Och jag har som sagt en äldre version av programvaran i telefonen. Känner du ingen som har BT i datan som du kan testa hos?

• Medlem
  • Boston
  • 2004-08-15 16:53

Någon som har testat Acer Bluetooth Mini Usb-adapter? Ohyggligt billig, 265:- ink. moms på mycom. Men man vill ju gärna veta att det funkar.

PB G4/400, SonyEricsson z600

• Oregistrerad
  • 2004-08-23 20:56

Jag har dock problem med att överföra filer med Apples BT-programvara. Det fungerar ibland och ibland hänger sig överföringen. ... Problematiken är densamma med D-Link BT som Apples inbyggda, så jag lutar åt att jag har en buggig programvara i min telefon. Jag köpte telefonen direkt när den kom ut och jag vet att det finns nyare versioner av programvaran. Kanske ska jag uppgradera den...

Jag lämnade in min telefon för uppgradering av firmware (v. 3.14 -> v. 4.28). Det gjorde susen! Nu är det aldrig några problem med filöverföringar längre. Det är sååå skönt!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-12-01 10:53

http://www.inetdata.se/produKt.asp?p=5400353 storlek: 75mm x 24.5mm x 10.4mm 290kr inkl moms

http://www.inetdata.se/produKt.asp?p=5400347 storlek: 61x23x10 mm 293kr inkl moms

jag har nummer två, den funkar bra, är kanske inte en fröjd för ögat men tillräckligt liten för den stationära

(dlink storlek: 33x19x10)

• Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2004-07-21 18:48
Ursprungligen av zingoalla:

Som rubriken lyder.. vill ha en billig och LITEN.. en som kan sitta i i min ibook utan att man stör sig av den. Bluesmart adaptern verkar vara för stor. D-link hade en liten svart som såg liten ut men den hittar jag inte igen

nån som kan rekommendera nån bra?

Jag har en Trust BT-120, helt ok storlek och bra räckvidd

http://www.trust.com/home/default.htm?viewpage=products/product.htm%3Fartnr%3D13428

funkar era BT-adaptrar med iChat?

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2004-08-02 18:39

Kör också med D-Link DBT-120. Mycket nöjd, det har inte strulat en enda gång. Och den är väldigt pytte.

-- Patrik

Komiskt att kartongen är 30 gånger större än adaptern. Fast det är väl för PC-mupparnas instruktionsbok och deras drivrutiner.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-08-03 01:42

Info från AppleStore:

D-Link DBT-120 USB Bluetooth Adapter

D-Link DBT-120 USB Bluetooth Adapter möjliggör trådlös dataöverföring med kort räckvidd mellan datorer och Bluetooth-utrustade enheter. Handdatorer, mobiltelefoner och andra enheter kan anslutas trådlöst till din Mac. Kort sagt kan man säga att Bluetooth ersätter de kablar du tidigare behövde till dina digitala kringutrustning.

Bluetooth är en öppen specificering för trådlös dataöverföring som utnyttjar den globalt tillgängliga radiofrekvensen 2,4 GHz. Bluetooth-utrustade enheter kan kommunicera med varandra inom 9 meters radie.

Hur du lägger till Bluetooth i din Mac

Det är enkelt att aktivera Bluetooth på din Mac.
Uppgradera din Macintosh-dator till Mac OS X 10.2.
Anslut Bluetooth USB-adaptern till en ledig USB-port på din PowerBook G4, iBook, PowerMac G4 eller iMac. (Om du har en PowerMac G4 eller en iMac kan du ansluta Bluetooth USB-adaptern till den lediga USB-porten på tangentbordet.)
Öppna inställningspanelen Bluetooth för att ställa in Bluetooth-utrustade enheter som finns inom räckhåll för datorn.
Välj Bluetooth-enheten i listan och klicka på knappen Par.
Nu är du ansluten.

Bluetooth-enheter som stöds
• Datorer (Mac till Mac)
• Bluetooth-utrustade mobiltelefoner
• Handdatorer som använder Palm OS och med Bluetooth-adaptrar

Systemkrav
• Mac OS X 10.2 eller senare
• Ledig USB-port

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-23 21:42

min är till salu, använd 1 gång,,,,

http://99mac.se/forum/attachment.php?attachmentid=3043

300:-

snyggaste...

Nu är jag iofs lite partisk men jag kör med en Billionton-adapter från Clas Ohlson, rätt liten och fungerar suveränt. Har använt den tillsammans med min k700 i två månader helt utan problem, och då är den ändå flitigt använd. Inte alltför dyr heller, 295 pix går den på nu.

• Oregistrerad
  • 2004-09-20 23:30
Ursprungligen av Elias:

min är till salu, använd 1 gång,,,,

http://99mac.se/forum/attachment.php?attachmentid=3043

300:-

snyggaste...

Vad är det för tillverkare/modell?

1
Bevaka tråden